Spørsmål rundt tilpasning av design (mal / template) og utforming (visning / layout).

Større avstand mellom bildene i produktliste?

  • Carola
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
04/09/2010 21:40 #4474 av Carola
Hei!

En skikkelig Newbie her, og jeg har et problem jeg ikke helt får til å google meg svaret på, så spør her =)

Bildene/produktbildene havner helt inntil hverandre uten mellomrom i opplistningen, hvor kan jeg endre så jeg får litt pusterom mellom bildene?

På forhånd takk for svar.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
05/09/2010 07:40 - 05/09/2010 07:44 #4475 av Rune Rasmussen
Du mener over og under bildene i std. design for opplisting av produkter ...?

Enkleste er jo å bruke Firefox el.a. med 'Web Developer'-tillegget for å finne riktig klasse for det man vil endre på, og tilpasse stilarket etter dette.

Men sannsynligvis behøver du bare legge til noe slikt som:
Code:
/* Tilpasset produktlisting */ .productListing-data { padding: 5px; border-bottom: 1px dotted #cccccc; } .productListing-odd { background-color: #ECF2F6; } .productListing-even { background-color: #F2F5F8; }

Dette gir da også forskjellige farger på hver linje, pluss at de skilles med en prikkete strek. Gjør det veldig tydelig for kunden hvilken linje som er hva. :)

Om du kun vil ha luft rundt bildet burde det holde med '.productListing-data img' og ønskede verdier på den.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Arne Tunem
  • Besøkende
  • Besøkende
06/09/2010 09:14 #4477 av Arne Tunem
Har det samme problemme, hvor finner jeg den filen?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
06/09/2010 09:25 - 06/09/2010 09:27 #4478 av Rune Rasmussen

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
03/10/2010 08:22 #4537 av Ida Stiansen
Sikkert et dumt sprøsmål for deg, men hvor nøyaktig finnes den? Jeg har lett, men vet ikke helt hvor jeg skal lete, egentlig.... :blush:

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
03/10/2010 08:32 - 03/10/2010 08:33 #4538 av Rune Rasmussen
Med all mulig respekt ...

Dere skal og må lese dokumentasjon og guider (eksempelvis lenken postet ovenfor), og bør ha et minimum av kunnskaper om html, php og css for å kunne lage deres egen butikk. Har man ikke lyst til å å lese, kan engelsk eller null snøring på nevnte sliter man for å si det mildt - og bør da revurdere sin egen evne til å sette opp en riktig og sikker butikk på egen hånd.

Det handler også om deres troverdighet ovenfor kunder, og ikke minst - kundens sikkerhet når de handler og legger igjen sin personlige informasjon i butikken deres.

Man finner forøvrig svar på nesten alt ved å gjøre noen søk i Google.

God søndag.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo