× Spørsmål rundt tilpasning av design (mal / template) og utforming (visning / layout).

Større avstand mellom bildene i produktliste?

Større avstand mellom bildene i produktliste? opprettet av Carola

Hei!

En skikkelig Newbie her, og jeg har et problem jeg ikke helt får til å google meg svaret på, så spør her =)

Bildene/produktbildene havner helt inntil hverandre uten mellomrom i opplistningen, hvor kan jeg endre så jeg får litt pusterom mellom bildene?

På forhånd takk for svar.
04/09/2010 21:40 #4474

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv: Større avstand mellom bildene i produktliste?

Du mener over og under bildene i std. design for opplisting av produkter ...?

Enkleste er jo å bruke Firefox el.a. med 'Web Developer'-tillegget for å finne riktig klasse for det man vil endre på, og tilpasse stilarket etter dette.

Men sannsynligvis behøver du bare legge til noe slikt som:
/* Tilpasset produktlisting */
.productListing-data {
	padding: 5px;
	border-bottom: 1px dotted #cccccc;
	}

.productListing-odd {
	background-color: #ECF2F6;
	}

.productListing-even {
	background-color: #F2F5F8;
	}

Dette gir da også forskjellige farger på hver linje, pluss at de skilles med en prikkete strek. Gjør det veldig tydelig for kunden hvilken linje som er hva. :)

Om du kun vil ha luft rundt bildet burde det holde med '.productListing-data img' og ønskede verdier på den.
05/09/2010 07:40 #4475

Besvart av Arne Tunem i emne Sv: Større avstand mellom bildene i produktliste?

Har det samme problemme, hvor finner jeg den filen?
06/09/2010 09:14 #4477

Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv: Større avstand mellom bildene i produktliste?

Ja hvor i huleste finner man stilarket til designet man bruker tro? Sannsynligvis i css-mappen til designet. ;)

tutorials.zen-cart.com/index.php?category=4
06/09/2010 09:25 #4478

Besvart av Ida Stiansen i emne Sv: Større avstand mellom bildene i produktliste?

Sikkert et dumt sprøsmål for deg, men hvor nøyaktig finnes den? Jeg har lett, men vet ikke helt hvor jeg skal lete, egentlig.... :blush:
03/10/2010 08:22 #4537

Med all mulig respekt ...

Dere skal og må lese dokumentasjon og guider (eksempelvis lenken postet ovenfor), og bør ha et minimum av kunnskaper om html, php og css for å kunne lage deres egen butikk. Har man ikke lyst til å å lese, kan engelsk eller null snøring på nevnte sliter man for å si det mildt - og bør da revurdere sin egen evne til å sette opp en riktig og sikker butikk på egen hånd.

Det handler også om deres troverdighet ovenfor kunder, og ikke minst - kundens sikkerhet når de handler og legger igjen sin personlige informasjon i butikken deres.

Man finner forøvrig svar på nesten alt ved å gjøre noen søk i Google.

God søndag.
03/10/2010 08:32 #4538

arastta logo horizontal 326x58

opencart logo 298x58

vm logo 220x58

woocommerce logo 286x58

zen cart logo 217x58