Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

1146 Table 'zencart.configuration' doesn't exist i

Mer
26/12/2010 13:21 #4693 av Gjermund Haugen
Hei! Ble usikker på hvilken tråd jeg skulle putte spørsmålet mitt på.

Men saken er at jeg har kjørt en demobutikk i en lengre tid, og plutselig skjedde dette da jeg skulle logge på siden: -->

1146 Table 'zencart.configuration' doesn't exist
in:
[select configuration_key as cfgkey, configuration_value as cfgvalue from configuration]

Har googlet noe, mulig jeg er blind men har ikke funnet noe nevneverdig.
Skulle tro at websiden var hacket da det plustelig har skjedd !? Men finner ingenting på apache-loggen som tilsier at noe spesielt har skjedd. Mulig jeg ser feil her også.. :)

Noen som vet råd??
Takker for svar!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
26/12/2010 13:43 #4695 av Gjermund Haugen
i den forstand at jeg ikke forstod hvordan jeg skulle gå frem for å løse problemet da det kan være flere årsaker til dette !?

I stedet for å lese igjennom X-antall websider, så er det lettere å spørre om dette på et forum om noen har hatt en lignende feil. Men det er vel normalt å svare sarkastisk her !?

En tråd sier man at det er skriverettigheter på et par konfigurasjonsfiler, annet sted sier at siden er hacket og må restores, og helt annet sted sier at websiden mistet kontakten med databasen.. hva som er mest vanlig vet jeg ikke....

Uansett, man trenger strengt tatt ikke å kaste bort tid på å svare tøys...

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
26/12/2010 13:50 #4696 av Rune Rasmussen
Svarer tøys ... er du helt på tur eller hva. Oppfør deg eller stikk et annet sted!

Om du ikke forstår treffene må du skrive det, og ikke at du ikke finner noe "nevneverdig". Det var jo treff i bøtter og spann, og treffene gir deg en hel rekke mulige feilkilder og tips om hva du skal se etter. Da er det opp til deg å klare å formulere deg på en skikkelig måte ut fra dette, si hva du har forsøkt, hva du har sjekket osv. Og ikke bare skrive tøys ... ;)

Det kan du bare få klart for deg med det samme, uten en hel del med opplysninger fra din side vil dette bli en tråd med spørsmål frem og tilbake. Og med din måte å respondere på vil den garantert bli kort, fordi ingen gidder å svare deg etter slikt som dette.

Ha en fortsatt fin juletid!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo