Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.
Betalingsinfo i email
- blafh
- Emneforfatter
- Besøkende
08/07/2007 13:23 #1219
av blafh
Betalingsinfo i email opprettet av blafh
Har oppdatert til 1.3.7 - alt fungerer utmerket!
Oppdaget imidlertid en forskjell som jeg ikke klarer å finne ut av. Jeg har oppsatt \"moneyorder\" (som tidigere). I 1.2 versjon ble det i ordrebekreftelsen listet betalingsinformasjon når moneyorder ble valgt. Dvs kontonr, store_owner m.m
Etter oppdatering vises bare teksten \"Banktransaksjon\"
Hvor endrer jeg koden for å få med betalingsdetaljer i denne mail og hvilken koder skal være med? Er ingen php ekspert så trenger hjelp fra andre for å komme i land
Har lett endel rundt omkring og mener å ha funnet koder som skal brukes. trenger dog hjelp til å finne riktig sted og kode. I email mener jeg å forså at dette er koden som gjengir betalingsinfo (lik i ny og gammel)
<tr>
<td class=\"payment-footer\">$PAYMENT_METHOD_FOOTER</td>
</tr>
Har i tillegg sjekket filer som inneholder den betalingsinfo på et eller annet stadie i kjøpsprosessen. I filen tpl_checkout_confirmation_default.php er følgende koder i payment session:
$class =& $_SESSION;
?>
<h3 id=\"checkoutConfirmDefaultPayment\"><?php echo HEADING_PAYMENT_METHOD; ?></h3>
<h4 id=\"checkoutConfirmDefaultPaymentTitle\"><?php echo $GLOBALS[$class]->title; ?></h4>
<?php
if (is_array($payment_modules->modules)) {
if ($confirmation = $payment_modules->confirmation()) {
?>
<div class=\"important\"><?php echo $confirmation; ?></div>
<?php
}
?>
<div class=\"important\">
<?php
for ($i=0, $n=sizeof($confirmation); $i<$n; $i++) {
?>
<div class=\"back\"><?php echo $confirmation[$i]; ?></div>
<div ><?php echo $confirmation[$i]; ?></div>
<?php
}
?>
</div>
<?php
}
?>
<br class=\"clearBoth\" />
</div>
Noen ide?<br><br>Melding redigert av: blafh, den: 09.07.2007 18:51
Oppdaget imidlertid en forskjell som jeg ikke klarer å finne ut av. Jeg har oppsatt \"moneyorder\" (som tidigere). I 1.2 versjon ble det i ordrebekreftelsen listet betalingsinformasjon når moneyorder ble valgt. Dvs kontonr, store_owner m.m
Etter oppdatering vises bare teksten \"Banktransaksjon\"
Hvor endrer jeg koden for å få med betalingsdetaljer i denne mail og hvilken koder skal være med? Er ingen php ekspert så trenger hjelp fra andre for å komme i land
Har lett endel rundt omkring og mener å ha funnet koder som skal brukes. trenger dog hjelp til å finne riktig sted og kode. I email mener jeg å forså at dette er koden som gjengir betalingsinfo (lik i ny og gammel)
<tr>
<td class=\"payment-footer\">$PAYMENT_METHOD_FOOTER</td>
</tr>
Har i tillegg sjekket filer som inneholder den betalingsinfo på et eller annet stadie i kjøpsprosessen. I filen tpl_checkout_confirmation_default.php er følgende koder i payment session:
$class =& $_SESSION;
?>
<h3 id=\"checkoutConfirmDefaultPayment\"><?php echo HEADING_PAYMENT_METHOD; ?></h3>
<h4 id=\"checkoutConfirmDefaultPaymentTitle\"><?php echo $GLOBALS[$class]->title; ?></h4>
<?php
if (is_array($payment_modules->modules)) {
if ($confirmation = $payment_modules->confirmation()) {
?>
<div class=\"important\"><?php echo $confirmation; ?></div>
<?php
}
?>
<div class=\"important\">
<?php
for ($i=0, $n=sizeof($confirmation); $i<$n; $i++) {
?>
<div class=\"back\"><?php echo $confirmation[$i]; ?></div>
<div ><?php echo $confirmation[$i]; ?></div>
<?php
}
?>
</div>
<?php
}
?>
<br class=\"clearBoth\" />
</div>
Noen ide?<br><br>Melding redigert av: blafh, den: 09.07.2007 18:51
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Stian Nilsen
- Besøkende
11/07/2007 15:46 #1220
av Stian Nilsen
Besvart av Stian Nilsen i emne Sv:Betalingsinfo i email
Forsøk og legg det inn i språkfilen.
includes/languages/norwegian/modules/payment/bankdeposit.php
includes/languages/norwegian/modules/payment/bankdeposit.php
- blafh
- Emneforfatter
- Besøkende
11/07/2007 17:36 #1223
av blafh
Besvart av blafh i emne Sv:Betalingsinfo i email
Takker for hjelpen så langt Stian69
Har lagt ut filen i din anbefaling. Det ble ikke endringer i status. Det fremkommer ingen betalingsinformasjon i e-mailen som sendes kunden. I ordreinnleggingens steg 3 av 3 fremkommer alt slik det skal og iht betalingsmodulen. Men som sagt mangler fortsatt info ordrebekreftelsesmailen til kunden.
Tar gjerne imot flere forslag for å løse denne.
Har lagt ut filen i din anbefaling. Det ble ikke endringer i status. Det fremkommer ingen betalingsinformasjon i e-mailen som sendes kunden. I ordreinnleggingens steg 3 av 3 fremkommer alt slik det skal og iht betalingsmodulen. Men som sagt mangler fortsatt info ordrebekreftelsesmailen til kunden.
Tar gjerne imot flere forslag for å løse denne.
- Stian Nilsen
- Besøkende
11/07/2007 19:05 #1225
av Stian Nilsen
Besvart av Stian Nilsen i emne Sv:Betalingsinfo i email
Kan du sende meg hele bankdeposit.php språkfilen, så kan jeg skrive det jeg mener.
- blafh
- Emneforfatter
- Besøkende
12/07/2007 13:18 #1226
av blafh
Besvart av blafh i emne Sv:Betalingsinfo i email
Hei. Etter masse lesing i .com forumet fant jeg en tråd som hjalp meg. se under.
www.zen-cart.com/forum/showthread.php?p=317535#post317535
kort fortalt. linje 956 i includes/classes/order.php må endres. Funker som bare det nå.
En stor takk til dere som stiller opp for å hjelpe
www.zen-cart.com/forum/showthread.php?p=317535#post317535
kort fortalt. linje 956 i includes/classes/order.php må endres. Funker som bare det nå.
En stor takk til dere som stiller opp for å hjelpe
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
Less
Mer
12/07/2007 15:41 #1227
av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Betalingsinfo i email
Kan forøvrig legge til at dette er fikset i siste utgave (patch) - versjon 1.3.7.1
Se www.zen-cart.com/forum/showthread.php?t=69769 for mer informasjon rundt denne utgivelsen.
Se www.zen-cart.com/forum/showthread.php?t=69769 for mer informasjon rundt denne utgivelsen.
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.