Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

Er Dibs betalingsløsning integrert nå?

  • jeanette
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
09/03/2008 16:38 #1858 av jeanette
Hei,

Jeg er Jeanette og er ny til Zen cart.

Er på jakt etter en nettbutikk for en av mine kunder, og har funnet ut at enten oscommerce eller zen cart må være tingen. Har brukt virtuemart med joomla tidligere, men trenger nå en "enklere" løsning.

Liker hva jeg ser sålangt av zen cart, spesielt det at det er et aktivt norsk forum.

Men, så kommer spørsmålet. Løsningen jeg skal presentere min kunde må ha støtte for DIBS betalingsløsninger, og jeg har ikke helt skjønt om DIBS betalingsløsning er integrert i zen cart eller ei? Tråden nedenfor som går på dette gjorde meg ikke så mye klokere...
Har lastet ned en cardia integrasjon (cardianorskdb.zip), og spørsmålet er om dette er integrasjonen med dibs eller ei?

Håper noen kan oppklare "ståa" på denne saken.

Mvh
Jeanette

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/03/2008 16:49 #1859 av Rune Rasmussen
DIBS er ikke Cardia, og ingen av de er integrert som standard.

Cardia var Cardia, som nå er kjøpt opp av DIBS ...

Cardia betalingsmodul kan etter det jeg vet bare benyttes av de som var Cardia-kunder før oppkjøp, så lenge det varer.

DIBS lager egen modul for Zen Cart, en tidlig utgave finnes i forumet og kan benyttes - om man har nødvendig kompetanse for å installere dette og annet i Zen Cart.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • jeanette
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
09/03/2008 16:57 #1860 av jeanette
Besvart av jeanette i emne Sv:Er Dibs betalingsløsning integrert nå?
Jeg visste at Cardia var kjøpt opp av DIBS, og trodde dermed at DIBS var det nye navnet til Cardia, - men det var visst feil.

Da forstår jeg deg slik at DIBS ikke enda er integrert, så da blir neste spørsmål, - har dere fått dato for når denne modulen skal være klar?

Ref:
"om man har nødvendig kompetanse for å installere dette og annet i Zen Cart. " ?

Slik du sier dette tolker jeg deg nesten dithen at zen cart er vanskelig å bruke... Jeg får kanskje satse på oscommerce istedet...

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/03/2008 17:03 - 09/03/2008 17:04 #1861 av Rune Rasmussen
DIBS har ingen planer om å bli integrert som standard i Zen Cart eller andre løsninger etter det jeg vet per i dag, men modulen finnes som jeg skrev - og kan brukes nå.

Om du tror osCommerce er lettere tar du feil, heller tvert i mot, men slik jeg leser deg så er du kanskje uansett på litt tynn is som leverandør av slike løsninger(?).

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • jeanette
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
09/03/2008 17:42 #1862 av jeanette
Besvart av jeanette i emne Sv:Er Dibs betalingsløsning integrert nå?
Kan du gi meg linken til hvor jeg kan laste ned modulen? For såvidt jeg kan se så ligger den ikke blandt nedlastingene.
Du nevner at modulen er i tidlig utgave, kan den brukes eller kan den ikke brukes for bruk av DIBS betalingsløsninger?

Jeg må si at jeg syns du fremstår vel kjapp til å gjøre deg opp en mening om min kompetanse.
Du kommentere umiddelbart i første svar at man måtte ha "nødvendig kompetanse" for å installere i zen cart og jeg må ærlig innrømme det fremkom lite imøtekommende og ikke minst arrogant. Og det er vel ikke slik du vil at forum skal fremkomme?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/03/2008 18:00 #1863 av Rune Rasmussen
Jeg fikk forståelse av at du hadde sett på tråden ang. DIBS-modulen, men at du ikke forsto denne - derav mitt svar/spørsmål.

Om du har sett på tråden vet du også at modulen finnes for nedlasting der, og jeg har allerede sagt at den kan brukes - noe som også fremgår av tråden.

At en notis om at man må ha nødvendig kompetanse skal være støtende eller arrogant har jeg liten forståelse for, jeg er bare dønn ærlig - og det får man ta som man vil. ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo