× Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

Problemer når kunder kansellerer

Problemer når kunder kansellerer opprettet av Kristian Westgård

Hei!

Jeg har problemer når kunder velger å avbryte handelen etter at de er kommet inn i DIBS sitt vindu for å gjennomføre betalingen (skrive inn kortnummer osv.). Hvis kundene trykker "avbryt" blir de ikke tatt tilbake til nettbutikken, men får en kryptisk kodesnutt på skjermen.

1. Hva kan jeg gjøre for å fikse dette?
2. Vil det hjelpe å installere den nye (v 1.3.5) DIBS-modulen?
3. Hvis jeg må installere den nye modulen: Hvordan gjør jeg det? Jeg har lest readme-fila ti ganger, men blir veldig usikker. Blant annet skal det lastes opp en SQL-tabell, men jeg har ingen peiling på hvilken database denne skal inn i. Jeg er også usikker på filendringene som står beskrevet. Jeg kjører versjon 1.3.7 av zen-cart.

Håper på raske svar! :)

Mvh
Kristian Westgård
02/06/2008 13:17 #2141

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Problemer når kunder kansellerer

Ja, ny modul vil løse dine problemer.

readme-fila burde være rimelig rett frem, så om den er gresk for deg kan du vurdere å leie inn hjelp fra noen til å gjøre dette for deg.

Som minimum bør du i alle fall sørge for sikkerhetskopi av både filer og database før du går i gang med dette selv.
02/06/2008 23:41 #2145

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Besvart av oleanl i emne Sv:Problemer når kunder kansellerer

Hei.
Er ny på forumet, bruker foreløpig ikke Zen Cart, men vurderer å bytte fra osCommerce.

Hva skjer dersom brukeren mister nettforbindelsen etter at transaksjonen er satt i gang, før retur til Zen Cart? Blir kunden belastet og blir i såfall ordren logget?
12/09/2008 00:08 #2345

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Problemer når kunder kansellerer

DIBS har en callback-funksjon ja, og denne skal gå uavhengig av nettleser. Den aktiveres i samme øyeblikk som betalingen blir godkjent, om det er 110% feilfritt tviler jeg - men det er små sjanser for at det skal feile.

Og skulle det feile, etter at kunde har betalt ligger hele ordren også lagret hos DIBS - og du vil finne den i administrasjonen der. Du må uansett inn å aktivere belastning av kort når du sender ut varene, med mindre du har virtuelle produkter hvor det er lov å belaste kort i samme øyeblikk som ordre legges inn ...
12/09/2008 00:34 #2347

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

arastta logo horizontal 326x58

opencart logo 298x58

vm logo 220x58

woocommerce logo 286x58

zen cart logo 217x58