Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.
Ordreoversikt forsvinner ved installasjon av DIBS
- Terje Moy
- Emneforfatter
- Besøkende
13/01/2009 03:54 #2812
av Terje Moy
Ordreoversikt forsvinner ved installasjon av DIBS opprettet av Terje Moy
Jeg har installert Dibs modulen via FTP og importert "orders.sql" i databasen. Alt ser ut til å fungere bortsett fra at i "ordrebildet" i admin har ordrelisten forsvunnet (bortsett fra siste ordre) og jeg får bare opp følgende feilmelding:
Fatal error: Call to undefined function: zen_get_orders_comments() in /customers/mittdomene.no/mittdomene.no/httpd.www/admin/orders.php on line 813
Alt fungerer som før når jeg legger tilbake den "gamle" "orders.php" filen.
Noen forslag til hva problemet er?
Fatal error: Call to undefined function: zen_get_orders_comments() in /customers/mittdomene.no/mittdomene.no/httpd.www/admin/orders.php on line 813
Alt fungerer som før når jeg legger tilbake den "gamle" "orders.php" filen.
Noen forslag til hva problemet er?
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
Less
Mer
13/01/2009 23:34 #2813
av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Ordreoversikt forsvinner ved installasjon av DIBS
Hvilken DIBS-modul valgte du?
Og hvilken Zen Cart-versjon har du?
Viktig info mangler her ...
Du behøver ikke orders.php, eller koden fra den, om du ikke skal søke etter DIBS-transaksjonsnummer.
Se instruksjonene som følger med i pakken.
Og hvilken Zen Cart-versjon har du?
Viktig info mangler her ...
Du behøver ikke orders.php, eller koden fra den, om du ikke skal søke etter DIBS-transaksjonsnummer.
Se instruksjonene som følger med i pakken.
- Terje Moy
- Emneforfatter
- Besøkende
13/01/2009 23:59 #2814
av Terje Moy
Besvart av Terje Moy i emne Sv:Ordreoversikt forsvinner ved installasjon av DIBS
Tusen takk for svar.
Jeg brukte "ZenCart-1.3.6-r2.zip"
Kjører zen-cart versjon 1.3.7
Jeg har lest readme.txt filen flere ganger men er litt usikker på hva som menes med muligheten for å søke DIBS-transaksjonsnummer og om dette er nødvendig for å klare å krysse betalinger fra Dibs mot ordre i Zen-cart.
I Cardia-modulen så krysser jeg innbetalinger fra Cardia mot ordre i Zen-cart ved hjelp av et maskert kredittkortnummer som er likt begge plasser. Dette er tilstrekkelig for meg. Forstår jeg det da riktig at jeg ikke trenger å laste opp den nye "orders.php" filen via ftp? Kan jeg med andre ord bare bruke den gamle "orders.php" filen?
Setter stor pris på svar
Jeg brukte "ZenCart-1.3.6-r2.zip"
Kjører zen-cart versjon 1.3.7
Jeg har lest readme.txt filen flere ganger men er litt usikker på hva som menes med muligheten for å søke DIBS-transaksjonsnummer og om dette er nødvendig for å klare å krysse betalinger fra Dibs mot ordre i Zen-cart.
I Cardia-modulen så krysser jeg innbetalinger fra Cardia mot ordre i Zen-cart ved hjelp av et maskert kredittkortnummer som er likt begge plasser. Dette er tilstrekkelig for meg. Forstår jeg det da riktig at jeg ikke trenger å laste opp den nye "orders.php" filen via ftp? Kan jeg med andre ord bare bruke den gamle "orders.php" filen?
Setter stor pris på svar
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
14/01/2009 01:14 #2815
av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Ordreoversikt forsvinner ved installasjon av DIBS
Info om trans. ligger i kommentarfelt på hver ordre.
Om du ikke har et reelt behov for å søke trenger du heller ikke røre orders.php, og om du behøver kan du ikke bruke en fil for 1.3.8 på 1.3.7 - bl.a. derfor står det instrukser for hvordan du skal kunne modifisere din fil. Når det er sagt er det jo sterkt anbefalt å holde sin butikk oppdatert med siste og sikreste versjon fortløpende...
Om du ikke har et reelt behov for å søke trenger du heller ikke røre orders.php, og om du behøver kan du ikke bruke en fil for 1.3.8 på 1.3.7 - bl.a. derfor står det instrukser for hvordan du skal kunne modifisere din fil. Når det er sagt er det jo sterkt anbefalt å holde sin butikk oppdatert med siste og sikreste versjon fortløpende...
- Terje Moy
- Emneforfatter
- Besøkende
14/01/2009 02:44 #2816
av Terje Moy
Besvart av Terje Moy i emne Sv:Ordreoversikt forsvinner ved installasjon av DIBS
OK. Takk for veldig god hjelp!
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.