Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

Ordreoversikt forsvinner ved installasjon av DIBS

  • Terje Moy
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
13/01/2009 03:54 #2812 av Terje Moy
Jeg har installert Dibs modulen via FTP og importert "orders.sql" i databasen. Alt ser ut til å fungere bortsett fra at i "ordrebildet" i admin har ordrelisten forsvunnet (bortsett fra siste ordre) og jeg får bare opp følgende feilmelding:

Fatal error: Call to undefined function: zen_get_orders_comments() in /customers/mittdomene.no/mittdomene.no/httpd.www/admin/orders.php on line 813

Alt fungerer som før når jeg legger tilbake den "gamle" "orders.php" filen.

Noen forslag til hva problemet er?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
13/01/2009 23:34 #2813 av Rune Rasmussen
Hvilken DIBS-modul valgte du?
Og hvilken Zen Cart-versjon har du?

Viktig info mangler her ... ;)

Du behøver ikke orders.php, eller koden fra den, om du ikke skal søke etter DIBS-transaksjonsnummer.

Se instruksjonene som følger med i pakken.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Terje Moy
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
13/01/2009 23:59 #2814 av Terje Moy
Tusen takk for svar.

Jeg brukte "ZenCart-1.3.6-r2.zip"
Kjører zen-cart versjon 1.3.7

Jeg har lest readme.txt filen flere ganger men er litt usikker på hva som menes med muligheten for å søke DIBS-transaksjonsnummer og om dette er nødvendig for å klare å krysse betalinger fra Dibs mot ordre i Zen-cart.

I Cardia-modulen så krysser jeg innbetalinger fra Cardia mot ordre i Zen-cart ved hjelp av et maskert kredittkortnummer som er likt begge plasser. Dette er tilstrekkelig for meg. Forstår jeg det da riktig at jeg ikke trenger å laste opp den nye "orders.php" filen via ftp? Kan jeg med andre ord bare bruke den gamle "orders.php" filen?

Setter stor pris på svar :-)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
14/01/2009 01:14 #2815 av Rune Rasmussen
Info om trans. ligger i kommentarfelt på hver ordre.

Om du ikke har et reelt behov for å søke trenger du heller ikke røre orders.php, og om du behøver kan du ikke bruke en fil for 1.3.8 på 1.3.7 - bl.a. derfor står det instrukser for hvordan du skal kunne modifisere din fil. Når det er sagt er det jo sterkt anbefalt å holde sin butikk oppdatert med siste og sikreste versjon fortløpende... ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Terje Moy
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
14/01/2009 02:44 #2816 av Terje Moy
OK. Takk for veldig god hjelp!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo