Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

Ny Cardia Shop modul ! Hilsen Cardia AS

  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
26/05/2006 09:59 #311 av
Problemer med cardia modulen?

Vi i Cardia har lagt merke til at det har vært problemer med betalingsmodulen og har derfor laget en ny modul!

Modulen tar utgangpunkt i den gamle, og krever derfor ikke ny installasjon, men at php-filene erstattes.

Dette er ingen offisiell modul, da Cardia normalt sett ikke produserer slike moduler. Men, det kan nevnes at Cardia oppretter i dag en stilling som skal gjøre dette i fremtiden. Vi håper på tett samarbeid med fornøyde kunder og innspill om forbedringer!

Se vedlagt zip-fil.

Vedlegget cardiashop.zip ble ikke funnet




Ha en god sommer!

Vennlig hilsen

Thomas A. Steenberg
Cardia AS

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • erikt
  • Besøkende
  • Besøkende
03/10/2006 00:43 #591 av erikt
Hallo,
Når kan vi vente Cardia betalingsmodul for verssjon 1.3.5? Eller er det mulig å bruke denne modulen?
ET

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
03/10/2006 07:32 #592 av Rune Christensen
Denne fungerer men man du må bruke en fil fra Zen-cart versjon 1.2.7
Filen du må bruke fra 1.2.7 er tpl_checkout_confirmation_default.php i mappa includes/templates/default_template/templates/

Det fungerer vertfall på version 1.3.0.2 har ikke prøvd på 1.3.5 enda, si fra om det fungerer.<br><br>Melding redigert av: koolaid, den: 03.10.2006 07:33

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Tor Andre Vikki
  • Besøkende
  • Besøkende
04/10/2006 18:20 #593 av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:Ny Cardia Shop modul ! Hilsen Cardia AS
modulen funker på 1.3.5, men jeg savner fortsatt et bedre system for id innen systemet. Feks at det står ordre nr eller faktura nr. Jeg har snakket med cardia om dette å de sa at dette kunne fikses, men de trengte utspill fra oss i forumet. Så her er det. CARDIA fiks et bedre id system slik at man enkelt kan koble data fra nettbutikk opp i mot teller sine data.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
16/10/2006 08:38 #610 av Sten Johnsen
Jeg har sette denne typen diskusjon før på WorldPay modulen. Problemet er at det er vanskelig å koble en betaling med et fakturaregister. Jeg gjorde en liten mod på min WorldPay-modul en gang for å fikse dette, men problemet er at når betaling skjer, så er ikke ordrenummer opprettet enda. Det jeg gjorde var å gjette på neste ordrenummer ved å sjekke nåværende og legge på en. Dette går fint i en butikk med lite trafikk, men får du flere ordre samtidig risikerer du at du klistrer feil ordrenummer til betalingen.

I de aller fleste tilfellene gikk dette imidlertid helt fint, og med mitt trafikknivå hadde jeg ikke mer enn en eller to slike i måneden.

Skal dette være konsistent, må nok en betalings id knyttes til selve ordren, og den kan godt være litt mer leselig enn det litt kryptiske jeg opplever at jeg har i dag.

/Sten

Nettside: www.thinea.no
Løsninger som er enkle å vedlikeholde og som krever minst mulig teknisk kunnskap for å kunne brukes

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
22/04/2007 15:18 #1094 av Rune Rasmussen
Nedlastingen av vedlagt fil i trådstart virker ikke lengre!

Kanskje en idé å legge filen i filarkivet (Nedlasting), og fjerne den gamle der?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo