Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

"Koble" ZenCart opp mot Sendega-SMS Gateway.

Mer
12/12/2009 19:07 #3796 av Tom Nordahl
Hei.
Jeg har tengt å starte en liten nettbutikk, og ZenCart ser veldig lovende ut, men det er et par spørsmål som melder seg:
Jeg har tengt å selge "audio materiale" som skal lastes ned til kundens mobiltelefon. Jeg vil gjerne at kundens mobil konto belastes med det samme nedlastingen er utført. Så:
Kan ZenCart "kobles sammen med" For eksempel Sendega-SMS Gateway (WAP-betaling)?

Vennlig hilsen
jack :S

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
19/12/2009 02:45 #3809 av Grethe C Nordheim
Noe sier meg at dette kan bli vanskelig å få svar på. Jeg pleier vanligvis å være en racer på å finne ut sånne ting, men denne klarer ikke jeg. Men har du forsøkt å spørre på Sendega hva slags erfaringer de har? De tjener jo på at du bruker de så de bør ha mer support enn det du kan forvente her på zen forum, her er jo det meste brukerstyrt hjelp, pluss en overarbeidet Rune.

Ellers så anbefaler jeg zen cart, enkel å sette opp, og har en drøss av muligheter :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
19/12/2009 10:04 #3811 av Tom Nordahl
Tann igjen for hyggelig svar havheksa.
Jeg har vært i kontakt med Sendega, og de tror at det er mulig og koble opp Sendega mot de fleste nettbutikk løsninger.
Det hadde vert intresant å høre litt om hvordan du kunne tenke deg å løse følgende senario (jeg bruker ringetoner som eksempel. Lydfilene jeg skal "selge" er ikke ringetoner, men prinsippet blir det samme)
Kunden skal laste ned lydfilene til sin mobil telefon. Kunden leser "anonsen" kunden sender en SMS til en "adresse".Lydfilen lastes ned og kundens mobilkonto blir belastet med det samme nedlastingen er fulført. (Det blir på samme måten som man "kjøpte" ringetoner "før i tiden".Jeg vil ha en fastpris på nedlastingene. For eksempel 20kr. (Norsk valutta)

Jeg er klar over at dette var mye på en gang, men det er bare til informasjon så du har de fleste opplysningene om ideen.

Det hadde vert intresant å høre din mening om løsningen.(Om du ville bruke andre løsninger en Sendega for eks.)
og om hvordan du kunne tenke deg å løse oppgaven?
(Hva slags betaligsløsninger, opplegg osv.)

Jeg har full forståelse for at du ikke har tid til en fulstendig utfyllende utredning, men noen råd og tips hadde vert av stor nytte.
Vennlig hilsen
jack

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
20/12/2009 00:24 #3813 av Grethe C Nordheim
Må vel bare si at akkurat nå er jeg helt blank på løsning her, men siden jeg synes konseptet virker litt likt noe jeg har planer om så kan det tenkes at det vil finnes en løsning. Må bare få bruke litt tid på det, så håper det ikke haster for din del.

Det er jo mulig at det ville hjulpet noe om Sendega kunne vært behjelpelige med litt script her. For det er gjerne på script sida de gode ideer strander. Hmm, jeg får se om det er et mannfolk å plage litt der ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
20/12/2009 07:29 #3816 av Tom Nordahl
Takk for fint svar havheksa :)
Ting tar tid, så jeg venter tålmodig.
I dette konseptet så er det jo flere ting som kjøres paralelt.
Lydfiler skal produseres, butikken skal "opp og gå" samtidig som jeg prøver å finne ut av en god betalingsløsning.
Så det er nok å henge fingrene i.
Jeg har ingen erfaring med programering og lignende, så din hjelp er av kjempestor verdi.

Vennlig hilsen
jack :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
08/01/2010 22:32 #3868 av Grethe C Nordheim
Da har jeg fått svaret fra Sendega. De gjør ikke implementeringer mot eksterne systemer. Og har heller ingen nåværende kunnskap om Zen-cart. Men de er villige til å hjelpe med veiledning om det er mulig å få en teknisk innstilt person til å gjøre det som trengs mot Zen-cart.

Ergo er vi nok litt på egen hånd for å få dette til. Og vi har jo to litt forskjellige utgangspunkt for hva vi ønsker. Ifølge mailen jeg fikk fra dem, stilt utfra mitt problem, så ser jeg faktisk at jeg sannsynligvis vil klare å få løst dette. Men hvordan det vil bli for deg er jeg mer usikker på. Har du tatt kontakt med de for å spørre sjøl?

Er spent på hva du har endt opp med nå :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo