Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

DIBS betaling før frakt er kontrollert

Mer
22/04/2010 13:43 #4102 av Kjetil Skjellerud
Hei vi vurderer og implementere DIBS, men er usikkre på følgende.

Vi har endel varer som blir for tunge, eller store til å sende med Posten. derfor må vi enkelte ganger sende med CargoPartner som er vår sammarbeidpartner når det gjelder større/tyngre pakker en hva posten godtar.

Utfordringen er at vi ikke greier å fange opp dette automatisk, da noen pakker kan sendes med flere pakker med posten og andre ikke.

Utfordringen er at prisen på frakt blir endel høyere hvis pakken overstiger det posten kan ta. hvis en kunde betaler via DIBS, så er det vel vannskelig å komme med ny fraktpris når beløpet allerede er betalt?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
22/04/2010 14:09 #4103 av Rune Rasmussen
Vel, i følge retningslinjer for netthandel skal kunden vite hva det hele koster før bindende avtale inngås. Du må derfor avtale med kunden fra gang til gang om du må øke fraktpris.

Dette blir jo forøvrig et spørsmål du burde tatt med DIBS-kundeservice. ;)

Når det er sagt bør du jo også heller sørge for å få fanget opp dette i butikken, med egen fraktmodul for dette. Vekt, volum og størrelse på produkt og fraktutregning er det også mulig å tilpasse for.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo