Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

Paypal ikon

Mer
06/05/2010 18:14 #4160 av Gjermund Haugen
Hei!

Når man ser igjennom butikksiden uten og logge inn, så kan man kjøpe varer.
Når man trykker på "kjøp" så kommer du til et login-vindu hvor kunden både kan trykke på paypal-ikonet eller Opprett konto.

Hvis jeg trykker på paypal havner jeg direkte på paypal sine sider.

Hvis kunden registrerer seg direkte hos paypal, vil kunden også være registrert hos zen-cart?

Vil kunden få mulighet til å velge type frakt?

Det samme gjelder hvis en kunde oppretter konto hos zen-cart. Kjøper en vare. Da vil kunden få to valg. Gå til kasse, - eller trykk på paypal-ikonet som går direkte til paypal og hopper over fraktvalget.

Kan jeg fjerne paypal-ikonet, eventuelt endre linken til en informasjonsside i stedet?


Br
Eno

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
06/05/2010 18:58 #4161 av Hallstein Mårstøl
Vel, hva med å teste ut hva som skjer, slik som alle andre må gjøre?
Da hadde du visst at du blir sendt tilbake til nettbutikken for å velge frakt, bekrefte for å ha lest betingelsene og fullføre ordren.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
06/05/2010 23:21 #4162 av Gjermund Haugen
Besvart av Gjermund Haugen i emne Sv:Paypal ikon
Hei, og takk for svar. Husk, du er ikke tvunget til å svare på spørsmål, selv om de er aldri så dumme.:) Men siden du er godt i gang, kan du kanskje gi et svar på om det er mulig å endre eller ta bort paypal-ikonet ved login siden? Jeg er nokså sikker på at dette vil forvirre noen kunder. Eller anbefaler du noe annet? :)

Br,
Eno

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
07/05/2010 01:58 #4163 av Hallstein Mårstøl
Svaret mitt kunne kanskje vært formulert litt annerledes. Var ikke meningen å virke gretten ;)

Men, jeg mener det er viktig å forstå hvordan ting fungerer.
Viss ikke blir det litt som om du klapper en hund på hodet, så forventer du at den skal logre med halen, og ikke bite hånden av deg, ikke sant? ;)

Over til det du lurer på:
Raskeste løsning er å bruke PayPal IPN istedenfor PayPal Express Checkout om du ikke ønsker at PayPal-ikonet skal være der.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo