× Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.

Feilmelding ved integrasjon av DIBS PayByBill

Feilmelding ved integrasjon av DIBS PayByBill opprettet av Fredrik Sjølie

Hei
Driver å setter opp PayByBill her, fra DIBS (fakturaløsning).

Har installert modulen, og alt fungerer egentlig veldig smertefritt, helt til man skal gjøre siste steg. Betalingen blir avbrutt, og internt i DIBS får de denne feilmeldingen opp:

Error code: nordicinvoice.ui.error.total_amount_differs_in_order_details
Error message: total amount calculated from structured order information and amount parameter differs, but should be the same.


De på DIBS har vært borti dette før, men klarer ikke helt å si hva jeg skal gjøre for å utbedre feilen. Han på DIBS forsøkte å forklare meg feilen, men jeg forstod det kun delvis. Det er noe med at det sendes ut to informasjonsfiler, og "amount" stemmer visst ikke overens i de to.

Noen som kan si meg hvor jeg bør starte å feilsøke, eller noe annet jeg kan gjøre?

Mvh
Fredrik
27/07/2010 12:51 #4429

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Besvart av Hallstein Mårstøl i emne Sv:Feilmelding ved integrasjon av DIBS PayByBill

Er ikke dette noe DIBS skal hjelpe deg med?

Har ikke noe anelse på hva det kan være. Det er jeg ikke teknisk flink nok til.
Skal jeg tippe noe, så kan det være noe med mva oppsettet som gjør dette. Muligens det blir regnet uten mva i ene filen, og med i den andre?
29/07/2010 19:45 #4432

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Besvart av Fredrik Sjølie i emne Sv:Feilmelding ved integrasjon av DIBS PayByBill

Hei
Jeg ba han teknikern på DIBS om å forklare problemet på engelsk, slik at jeg kunne poste det på det engelske forumet. Her er hva jeg fikk, kanskje det er noen her inne som kan skjønne hvor jeg skal lete etter feil..:

Det jag har kommit fram till är att problemet ligger antingen i ZenCart (troligtvis) eller i DIBS modul  Jag har sett igenom informationen i XML’en som sändes in till oss vid betalning och ser att priserna diffar.

The reason why payment with PayByBill doesn’t work is that the amount in the amount parameter and amount in structured order information differs. See error code;

Error code: nordicinvoice.ui.error.total_amount_differs_in_order_details
Error message: total amount calculated from structured order information and amount parameter differs, but should be the same.

For more information about amount parameter and structured order information please see DIBS techsite; tech.dibs.dk/integration-methods/flexwin/paybybill/
Do not hesitate to contact me if there are questions.
30/07/2010 08:50 #4437

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Feilmelding ved integrasjon av DIBS PayByBill

Dere må jo rett og slett begynne med å se på ordretotalbeløpet, og sammenligne med det som sendes over til DIBS - og ut fra det forsøke å finne ut hvor differansen ligger.

Dere har jo her ikke opplyst om noen som helst av detaljer, ikke engang versjon av de forskjellige programvarer - og det er ikke mange som kan hevde de er synske på forumene. Om man forventer hjelp med slike saker bør man få ut alt av informasjon og debugdetaljer.

At du har siste versjon av Zen Cart og DIBS-modul får vi kanskje bare ta som en selvfølge, siden det er første bud å oppdatere ved problemer? ;)

At du har lest og fulgt dokumentasjon m.h.t. til modul og spesielt punkter ang. PayByBill (README / DIBS_README) er vel også en selvfølge?

F.eks.:

NOTE: Does not work with voucher/discount/coupons

Notice: Customers using PayByBill need to install the order_total module "Invoice Fee", and it needs to be activated. By default the fee amount is set to 0.00.

30/07/2010 10:54 #4438

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

arastta logo horizontal 326x58

opencart logo 298x58

vm logo 220x58

woocommerce logo 286x58

zen cart logo 217x58