- Mottatte takk 0
Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.
Postoppkrav kommer ikke med i ordre total
- Ingrid Jeanette Flåterud
- Emneforfatter
- Seniorbruker
Less
Mer
29/07/2010 13:53 #4431
av Ingrid Jeanette Flåterud
Så jeg har skrudd på modulen og NO:69 er på plass. Men det kommer ikke med i ordre total, får bare en rød advarsel under valget om at "Gebyr for postoppkrav kan komme i tillegg".
Hvordan får jeg flyttet dette gebyret inn i ordretotal?
Hvordan får jeg flyttet dette gebyret inn i ordretotal?
Emnet er låst.
- Hallstein Mårstøl
- Gullbruker
29/07/2010 20:34 #4434
av Hallstein Mårstøl
Besvart av Hallstein Mårstøl i emne Sv:Postoppkrav kommer ikke med i ordre total
Her tror jeg du må lese litt dokumentasjon for Bring Fraktguide
Det er dette som menes med at man er lat som ikke gidder å lese dokumentasjon.
Men, regner med å få kjeft for ikke gidde å hjelpe, så værsågod, her er det rett fra dokumentasjonen:
EKSTRA - Postoppkrav - VALGFRITT
For de som bruker postoppkrav ligger det ved en ekstra mappe, med navn "ekstra". I denne ligger modifiserte filer for bruk av postoppkrav sammen med Bring-modulene, de ligger i standard mappestruktur - bare å laste opp og overskrive eksisterende includes-mappe. VIKTIG! Man bør først avinstallere modulene for postoppkrav i admin (noter instillinger), under Ordretotal og Betaling, før man overskriver og installerer dem på nytt.
Om man ønsker å tilby postoppkrav også for brev (A og B-post) må man redigere linje 37-39 i /includes/modules/payment/cod.php. Som standard er postoppkrav skjult ved valg av A og B-post, Ekspress og Norgespakke.
Det er dette som menes med at man er lat som ikke gidder å lese dokumentasjon.
Men, regner med å få kjeft for ikke gidde å hjelpe, så værsågod, her er det rett fra dokumentasjonen:
EKSTRA - Postoppkrav - VALGFRITT
For de som bruker postoppkrav ligger det ved en ekstra mappe, med navn "ekstra". I denne ligger modifiserte filer for bruk av postoppkrav sammen med Bring-modulene, de ligger i standard mappestruktur - bare å laste opp og overskrive eksisterende includes-mappe. VIKTIG! Man bør først avinstallere modulene for postoppkrav i admin (noter instillinger), under Ordretotal og Betaling, før man overskriver og installerer dem på nytt.
Om man ønsker å tilby postoppkrav også for brev (A og B-post) må man redigere linje 37-39 i /includes/modules/payment/cod.php. Som standard er postoppkrav skjult ved valg av A og B-post, Ekspress og Norgespakke.
Emnet er låst.
- Ingrid Jeanette Flåterud
- Emneforfatter
- Seniorbruker
Less
Mer
- Mottatte takk 0
29/07/2010 20:38 #4435
av Ingrid Jeanette Flåterud
Besvart av Ingrid Jeanette Flåterud i emne Sv:Postoppkrav kommer ikke med i ordre total
Lat, ja, hehe, jeg har jo heldigvis ikke brukt halve dagen på å lete etter info om dette på det amerikanske forumet..! /ironi
Men takk for info, da er jeg i alle fall et hakk nærmere løsningen.
Men takk for info, da er jeg i alle fall et hakk nærmere løsningen.
Emnet er låst.
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
30/07/2010 11:32 #4439
av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Postoppkrav kommer ikke med i ordre total
Her hjelper det ikke med spydigheter "kamuflert" som dårlig ironi Unicorn ...
Dokumentasjonen er vedlagt i filpakken du lastet ned, og den er på norsk - men du gidder ikke engang åpne og lese den.
Dette viser bare så alt for godt hvordan din og noen få andres holdning er i forhold til hvor mye dere forventer at andre skal stille opp for dere gratis, slik at dere selv skal kunne tjene mest mulig penger på butikkdriften - uten nevneverdig egeninnsats i forhold til "problemløsning". Holdninger som skaper uhygge og resignasjon.
Ber deg igjen begynne å oppføre deg (flere advarsler får du ikke).
Dokumentasjonen er vedlagt i filpakken du lastet ned, og den er på norsk - men du gidder ikke engang åpne og lese den.
Dette viser bare så alt for godt hvordan din og noen få andres holdning er i forhold til hvor mye dere forventer at andre skal stille opp for dere gratis, slik at dere selv skal kunne tjene mest mulig penger på butikkdriften - uten nevneverdig egeninnsats i forhold til "problemløsning". Holdninger som skaper uhygge og resignasjon.
Ber deg igjen begynne å oppføre deg (flere advarsler får du ikke).
Emnet er låst.
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.