Spørsmål angående betalingsløsninger og -moduler.
DIBS - Problemer med ordrenummer
- Erik Faltinsen
- Emneforfatter
- Nybegynner
Less
Mer
07/04/2011 12:15 #4945
av Erik Faltinsen
Besvart av Erik Faltinsen i emne Sv: Problemer med ordrenummer
Det hjalp med den feilmeldingen, men genererte nå en ny kjekk liten sak;
Code:
1364 Field 'dibs_transid' doesn't have a default value
in:
[INSERT INTO orders (customers_id, customers_name, customers_company, customers_street_address, customers_suburb, customers_city, customers_postcode, customers_state, customers_country, customers_telephone, customers_email_address, customers_address_format_id, delivery_name, delivery_company, delivery_street_address, delivery_suburb, delivery_city, delivery_postcode, delivery_state, delivery_country, delivery_address_format_id, billing_name, billing_company, billing_street_address, billing_suburb, billing_city, billing_postcode, billing_state, billing_country, billing_address_format_id, payment_method, payment_module_code, shipping_method, shipping_module_code, coupon_code, cc_type, cc_owner, cc_number, cc_expires, date_purchased, orders_status, order_total, order_tax, currency, currency_value, ip_address) VALUES ('1', 'Erik Faltinsen', '', 'Gjerdesvollen 61', '', 'Hafrsfjord', '4045', 'Rogaland', 'Norway', '93810933', 'erik@faltinsen.net', '1', 'Erik Faltinsen', '', 'Gjerdesvollen 61', '', 'Hafrsfjord', '4045', 'Rogaland', 'Norway', '1', 'Erik Faltinsen', '', 'Gjerdesvollen 61', '', 'Hafrsfjord', '4045', 'Rogaland', 'Norway', '1', 'Faktura (medfører ekstra gebyr)', 'invoice', 'På postkontor eller post i butikk (Klimanøytral Servicepakke)', 'bringservicepakke', '', '', '', '', '', now(), '1', '949', '0', 'NOK', '1.00000000', '79.160.197.135 - 79.160.197.135')]
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
07/04/2011 12:50 #4946
av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv: Problemer med ordrenummer
Hadde delvis regnet med det ja
Da kjører du denne også:
Da kjører du denne også:
Code:
ALTER TABLE orders CHANGE dibs_transid dibs_transid INT( 11 ) NOT NULL DEFAULT '0';
Følgende bruker(e) sa Takk: Erik Faltinsen
- Erik Faltinsen
- Emneforfatter
- Nybegynner
07/04/2011 12:59 #4947
av Erik Faltinsen
Fantastisk! da var vi oppe og gikk igjen gitt
Takker så meget for hjelpen så langt, så det store spørsmålet;
Vil det nå bli generert ordreid som blir sendt med ordren til DIBS slik at disse registreres korrekt når jeg igjen aktiverer betaligns modulen?
Takker så meget for hjelpen så langt, så det store spørsmålet;
Vil det nå bli generert ordreid som blir sendt med ordren til DIBS slik at disse registreres korrekt når jeg igjen aktiverer betaligns modulen?
- Erik Faltinsen
- Emneforfatter
- Nybegynner
07/04/2011 15:14 #4948
av Erik Faltinsen
Har nå testet, alle betalings former virker untatt kort betaling over nettet.
Informasjonen sendes DIBS; og i administrator panelet der kan jeg se at det er sendt ett ordrenummer og all mulig informasjon, men dette ser ikke ut til å returneres til nettbutikken.
Velger betal med visa, går gjennom transaksjonen, denne godkjennes og jeg sendes tilbake til nettbutikken hvor ordren ikke oppdateres osv og varene blir leggende i handlekurven.
Hat trippelsjekket at alle Returnvalues er aktivert i DIBS, at Session instillingen i nettbutikken stemmer med DIBS Modul kravet osv.
Informasjonen sendes DIBS; og i administrator panelet der kan jeg se at det er sendt ett ordrenummer og all mulig informasjon, men dette ser ikke ut til å returneres til nettbutikken.
Velger betal med visa, går gjennom transaksjonen, denne godkjennes og jeg sendes tilbake til nettbutikken hvor ordren ikke oppdateres osv og varene blir leggende i handlekurven.
Hat trippelsjekket at alle Returnvalues er aktivert i DIBS, at Session instillingen i nettbutikken stemmer med DIBS Modul kravet osv.
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.