Spørsmål rundt tilpasning av design (mal / template) og utforming (visning / layout).

Smart Banner - XML - Banner- Roterende bilder

Mer
21/06/2011 15:51 #5050 av Stian Larsen
Ønsker å få til roterende bilder på rimligst mulig måte i nettbutikken.

Når kundene kommer inn på startsiden ønsker jeg at bildene roterer slik at jeg kan ha noen med tekst osv. Vil også gjøre det slik at folk kan klikke på bildet og komme til forskjellige adresser utifra hva de klikker på.

Et eksempel er slik som komplett.no har på sin forside.

Noen som har noen tips eller veiledninger på hvordan man får til noe slikt som dette?

Alle svar tas imot med stor takk.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
Mer
21/06/2011 16:49 #5053 av Stian Larsen
Takk, virker som man må ha ekstremt god kjennskap til html og CSS for å lage en slik banner?

Denne er en del rimeligere, negative er jo at man må ha Flash for å lage en banner.

activeden.net/item/smart-banner-xml-based-banner-rotator/21265

Er det virkelig ingen enklere måte å lage en slik banner på, jeg syntes det virker meget innviklet og tungvint.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
21/06/2011 18:17 - 21/06/2011 18:19 #5056 av Rune Rasmussen
WHAT??? Hva bygger du din uttalelse på ang. kjennskap til html osv?
Selger installerer den t.o.m. for deg om du ønsker det ...

Den du lenker til er jo ikke laget spesielt for Zen Cart, og kan ikke bruke eksisterende bannersystem.

Uansett ... uten grunnleggende kunnskap på de nevnte områder har man vel kanskje tatt seg vann over hode ved å velge Zen Cart, så lenge man vil ha mer enn det som finnes standard?!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
21/06/2011 18:22 #5057 av Stian Larsen
Jeg regnet med at man kunne implentere en slik roterende javascript bildefunksjon på samme måte som man bruker "BannerZest".

Der lager man flash banneren i et program som laster den opp på siden og gir deg en html code du legger inn for å vise banneren.

Det negative med flash banner er at det tar lang tid å laste.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
21/06/2011 18:50 #5058 av Rune Rasmussen

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo