- Mottatte takk 0
Spørsmål rundt tilpasning av design (mal / template) og utforming (visning / layout).
Utseende/templates
- Jim Hansen
- Emneforfatter
- Nybegynner
Less
Mer
16/07/2011 00:09 #5079
av Jim Hansen
Utseende/templates opprettet av Jim Hansen
Lurte på...
Sliter litt med å få en bedre look på siden. Har standard classic template nå da ett par andre templates jeg lastet ned ikke gikk så god overens med oversettelsen. Knapper og tekster havnet feil å ting flytter veldig på seg.
Er det en grei måte å få orden på dette på?
Er det noen templates som man vet fungerer 100%?
Ellers, hvordan får man endret farge fra grønn til f.eks blåå/svart? ...Eller endret bredden og faner + plassering av boxene - på en så grei og oversiktlig måte som mulig!?
hmm....
Sliter litt med å få en bedre look på siden. Har standard classic template nå da ett par andre templates jeg lastet ned ikke gikk så god overens med oversettelsen. Knapper og tekster havnet feil å ting flytter veldig på seg.
Er det en grei måte å få orden på dette på?
Er det noen templates som man vet fungerer 100%?
Ellers, hvordan får man endret farge fra grønn til f.eks blåå/svart? ...Eller endret bredden og faner + plassering av boxene - på en så grei og oversiktlig måte som mulig!?
hmm....
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Rune Martinussen
- Juniorbruker
Less
Mer
- Mottatte takk 0
17/07/2011 20:09 #5080
av Rune Martinussen
Besvart av Rune Martinussen i emne Sv: Utseende/templates
Jeg har forsøkt et par av disse, og de fungerer utmerket.
zencarttemplates.info/templates.html
Pene, enkle og gratis.
Ellers kan du bruke noen hundrelapper på www.algozone.com/
De fikser ethvert problem du måtte ha med templatet etter installasjon.
zencarttemplates.info/templates.html
Pene, enkle og gratis.
Ellers kan du bruke noen hundrelapper på www.algozone.com/
De fikser ethvert problem du måtte ha med templatet etter installasjon.
- Einar Solheim
- Seniorbruker
22/01/2012 15:57 #5270
av Einar Solheim
Besvart av Einar Solheim i emne Sv: Utseende/templates
Jeg sliter litt med det samme som Jim Hansen. Jeg vet jo hvorfor jeg får dette feil, da knapp-navnene er for lange til å passe inn på linja.
Kan noen vise meg riktig vei?
Se:
www.livetstre.net/ltshop
Skift mellom engelsk og norsk for å se hvordan dette skal være og hvordan det blir feil når jeg velger norsk.
Kan noen vise meg riktig vei?
Se:
www.livetstre.net/ltshop
Skift mellom engelsk og norsk for å se hvordan dette skal være og hvordan det blir feil når jeg velger norsk.
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
22/01/2012 17:28 #5271
av Rune Rasmussen
NEI - fordi du mangler oppdatert norsk språkfil for designet du bruker.
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv: Utseende/templates
Einar Solheim skrev: Jeg vet jo hvorfor jeg får dette feil, da knapp-navnene er for lange til å passe inn på linja.
NEI - fordi du mangler oppdatert norsk språkfil for designet du bruker.
- Einar Solheim
- Seniorbruker
23/01/2012 11:22 #5272
av Einar Solheim
Takk
Jeg har løst problemet ganske enkelt... og lurer på om det er løst kanskje litt for enkelt.
Jeg lagde en kopi av english.php under /includes/languages/emeralda (navnet på template) i samme mappe og gav den navnet norwegian.php. Har så brukt litt tid på å ovesette ord og uttrykk i norwegian.php filen (fra engelsk til norsk). Det ser ut for at det virker greit.
Er det noe mer jeg må tenke på, eller er det kun dette man må gjøre når man tar i bruk nye template?
Jeg har løst problemet ganske enkelt... og lurer på om det er løst kanskje litt for enkelt.
Jeg lagde en kopi av english.php under /includes/languages/emeralda (navnet på template) i samme mappe og gav den navnet norwegian.php. Har så brukt litt tid på å ovesette ord og uttrykk i norwegian.php filen (fra engelsk til norsk). Det ser ut for at det virker greit.
Er det noe mer jeg må tenke på, eller er det kun dette man må gjøre når man tar i bruk nye template?
- Einar Solheim
- Seniorbruker
23/01/2012 20:38 #5276
av Einar Solheim
Mangler forsatt norske bokstaver i templatet.
For stating the obvious - jeg kan ikke php eller programmering i det helet tatt. Men jeg har en grei forståelse på tanken bak programmering. Klarer derfor ofte å komme meg ganske langt med å prøve meg frem... men nå sitter jeg litt fast.
Prøvde å erstatte denne tekstdelen:
@setlocale(LC_TIME, 'en_US.ISO_8859-1');
define('DATE_FORMAT_SHORT', '%m/%d/%Y'); // this is used for strftime()
define('DATE_FORMAT_LONG', '%A %d %B, %Y'); // this is used for strftime()
define('DATE_FORMAT', 'm/d/Y'); // this is used for date()
define('DATE_TIME_FORMAT', DATE_FORMAT_SHORT . ' %H:%M:%S');
med denne:
@setlocale(LC_TIME, 'no_NO.ISO8859-1', 'nb_NO.ISO-8859-1', 'no', 'nb', 'no-NO', 'nb-NO', 'no_NO', 'nb_NO', 'nor', 'norwegian', 'bokmal');
define('DATE_FORMAT_SHORT', '%d.%m.%Y'); // this is used for strftime()
define('DATE_FORMAT_LONG', '%A %d. %B %Y'); // this is used for strftime()
define('DATE_FORMAT', 'd/m/Y'); // this is used for date()
Det hjalp ikke... Anyone?
For stating the obvious - jeg kan ikke php eller programmering i det helet tatt. Men jeg har en grei forståelse på tanken bak programmering. Klarer derfor ofte å komme meg ganske langt med å prøve meg frem... men nå sitter jeg litt fast.
Prøvde å erstatte denne tekstdelen:
@setlocale(LC_TIME, 'en_US.ISO_8859-1');
define('DATE_FORMAT_SHORT', '%m/%d/%Y'); // this is used for strftime()
define('DATE_FORMAT_LONG', '%A %d %B, %Y'); // this is used for strftime()
define('DATE_FORMAT', 'm/d/Y'); // this is used for date()
med denne:
@setlocale(LC_TIME, 'no_NO.ISO8859-1', 'nb_NO.ISO-8859-1', 'no', 'nb', 'no-NO', 'nb-NO', 'no_NO', 'nb_NO', 'nor', 'norwegian', 'bokmal');
define('DATE_FORMAT_SHORT', '%d.%m.%Y'); // this is used for strftime()
define('DATE_FORMAT_LONG', '%A %d. %B %Y'); // this is used for strftime()
define('DATE_FORMAT', 'd/m/Y'); // this is used for date()
Det hjalp ikke... Anyone?
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.