Spørsmål rundt tilpasning av design (mal / template) og utforming (visning / layout).

Å gjøre nye templates klare for norsk

Mer
27/01/2012 16:58 #5281 av Einar Solheim
Jeg finner ingenting her på forumet om norsk-klargjøring av nye templater. Sliter med dette sjølv, da jeg ikke klarer å få norske bokstaver. Når jeg sammenligner det nye templatet mitt med classic, da slår det meg at jeg har mye færre filer. Lurer derfor på om det er noe hos meg som ikke er fullstendig. Jeg kan likevel ikke finne noe annet som feiler nettstedet en at jeg manlger norske bokstaver.

Jeg har installert dette templatet:
www.zen-cart-power.net/emeralda-template.html

Jeg har kopiert engelsk folderene og endret navnet fra english til norwegian. Da har jeg også oversatt største delen av all engelsk tekst.

Er noen som kan tipse meg hva som må gjøres for å få norske bokstaver - og eventuelt om det er noe "kritisk" jeg ikke har gjort ennå?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/01/2012 22:20 #5290 av Hans Petter Lorentzen
De norske språkfilene er tilgjengelig, så det hadde vært å laste opp disse i stedet for å oversette alle mapper.

I tillegg så ligger det noe engelsk tekst i kilde filene, og mest sansynlig i denne:

includes/templates/din_template/templates

Her kan det være lurt å ta en titt på de fleste filene og se om du finner ting til oversetting..

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/01/2012 22:21 #5291 av Hans Petter Lorentzen
I alle filen/mappene:

includes/templates/din_template/

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
31/01/2012 22:49 #5292 av Einar Solheim

Hans Petter Lorentzen skrev: De norske språkfilene er tilgjengelig, så det hadde vært å laste opp disse i stedet for å oversette alle mapper.


Hvor finner jeg de norske språkfilene for dette template?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
01/02/2012 11:53 #5293 av Rune Rasmussen
Språkfilene er tilnærmet de samme for alle designmaler, dvs. samme som du finner i den norske språkpakken. Det er i verste fall bare snakk om å legge til noen få nye linjer, noe man enkelt kan gjøre med et filsammenligningsprogram (diff/merge) - som Meld, DeltaWalker osv.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
16/03/2012 15:18 #5341 av Einar Solheim
Jeg har byttet template på zen-cart installasjonen min. Desverre så sliter jeg litt med norske bokstaver. En del er ok, men annet virker ikke som det skal.

Er det noen som kan gi meg tips hvor jeg trenger å gjøre endringer?

Nettsiden er i dag på:
www.livetstre.net/ltshop

(ikke bestill eller kjøp noe da vi ennå ikke er igang :)

Eksempel på hvor norske bokstaver kommer feil er f.eks. "Søk". Også nederst til venstre under "informasjon".

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo