Her kan du poste om du har laget dokumentasjon for dine brukere/kunder, eller bare har et godt tips som du ønsker å dele med alle andre.

Templates - Utseende

Mer
01/02/2010 21:10 #3929 av Grethe C Nordheim
Mange har lyst til å endre utseende på nettbutikken sin. Det finnes mange templates der ute. På www.zencarttemplates.info/templates.html
finnes det noen gratis varianter.
Men de aller fleste vil vel gjerne ha noe helt eget på nettbutikken sin. Og har du litt peil på bilderedigering, noe css og sånt er det ikke så vanskelig.

Finn deg en template som ligner det du har lyst på. Da slipper du å fikse og ordne så altfor mye første gangen.

Jeg brukte Red Sky på min side, ikke at den ligner lenger, men den var nærmest det jeg ville ha. Og den inneholdt ikke så mange filer som måtte redigeres :) Anbefales å starte enkelt :)

Følg bruksanvisningen for å installere den. Da er det enklere å se hvilke filer som er hvor og hvordan de skal redigeres etterpå.

Nå kan du begynne å ta tak i de forskjellige filene. Finn ut hvor den hører hjemme på skjermen, og ikke minst husk hvilken mappe den skal tilbake til.

Et godt bildeprogram bør du ha. For nå skal fila åpnes i det programmet, og du kan gjøre dine endringer. Lagre, uten å skifte navn på fila, og for all del, er det ei .gif fil eller .jpg fil så skal de fortsatt være det. Da kan den fila raskt lastes opp igjen til rett sted. Og du kan forhåpentligvis se endringen :)

Vær forsiktig med å endre pixel størrelsen til å begynne med. Det kan du heller gjøre når du får erfaring.

For hver gang du gjør en endring lønner det seg å se etter hva som har skjedd. Da beholder du lettere kontrollen på det du gjør. Og det er enklere å rette opp igjen feil.

En backup av den templaten du redigerer på er også kjekt å ha. For skjærer alt seg er det jo bare å laste den inn en gang til :)
Emnet er låst.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo