Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Feil tekst i ordreinfo og -historie

Mer
03/03/2007 23:26 #1001 av Torje Rørvik
Bruker den norske oversettelsen, og har søkt både på nettet og i de norske filene, men jeg finner ikke ut hvordan jeg får endret følgende feil:

1) Hvis kunden går inn på \"Ordreinformasjon\" (account_history_info) så står det \"kg.\" i stedet for \"stk\" under antall. Dette må være en feil, men hvor finner jeg denne teksten (\"kg.\") slik at jeg kan rette det opp?

2) Hvis jeg åpner en ordre i Admin og velger \"Fakturer\", vises alle pris-kolonnene uten MVA (\"Pris (inkl)\", \"Pris (eks)\", \"Total (inkl)\", \"Total (eks)\").
Jeg vil jo tro at det er meningen at \"(inkl)\" skal vise beløp inkl mva?

Takknemlig for alle tips!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
04/03/2007 14:32 #1004 av Rune Rasmussen
Art skrev:

1) Hvis kunden går inn på \"Ordreinformasjon\" (account_history_info) så står det \"kg.\" i stedet for \"stk\" under antall.


Kunne du gi oss et skjermbilde på dette?

Ang. 2 så tror jeg ikke det er språkrelater, og burde kanskje vært i en egen tråd.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
04/03/2007 16:56 #1005 av Torje Rørvik
Takk for svar! Skjønte ikke helt hvordan jeg kunne laste opp bilder, så jeg lager en link i stedet.

Slik ser den ut når kunden går inn på ordrehistorien:

Som du ser står det \"20 kg.<produktnavn>\".

Når jeg ser på samme ordre i Admin, ser det slik ut:


Her vises det riktig - \"20 x <produktnavn>\".

Forøvrig så viser den siste skjermdumpen også feilen rundt inkl./eksl mva (alle tall er de samme).
Men dette er sikkert som du sier en annen diskusjon..

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
04/03/2007 19:37 #1006 av Rune Rasmussen
Se der ja, har sneket seg inn en feil der.
Denne finner du på linje 37 i

../includes/languages/norwegian/account_history_info.php

Endre linjen til:
[code:1]define('QUANTITY_SUFFIX', ' stk');[/code:1]

Er fikst i SVN og kommer med i neste utgivelse, takk for tipset. :)<br><br>Melding redigert av: Rune, den: 04.03.2007 19:40

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
04/03/2007 19:43 #1007 av Torje Rørvik
Strålende! Jeg hadde lett gjennom disse filene, men blind som jeg var så jeg ikke den..

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
07/03/2007 23:09 #1019 av Torje Rørvik
Art skrev:

2) Hvis jeg åpner en ordre i Admin og velger \&quot;Fakturer\&quot;, vises alle pris-kolonnene uten MVA (\&quot;Pris (inkl)\&quot;, \&quot;Pris (eks)\&quot;, \&quot;Total (inkl)\&quot;, \&quot;Total (eks)\&quot;).

Fant ut at dette var fordi jeg hadde valgt at beløp skulle vises uten mva i Admin (tenkte ikke på at dette da også ville gjelde fakturaen iom at den er i Admin..)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo