Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

tekst som gjemmer seg

  • lucifer666
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
24/04/2007 14:41 #1107 av lucifer666
tekst som gjemmer seg opprettet av lucifer666
Hei, etter masse knoting, mange nattetimer, hodeverk osv, har jeg så smått begynt å få skikk på den nye nettbutikken jeg tenkte å åpne..Men så oppdaget jeg en finurlig greie, varebeskrivelsen jeg har skrevet om et produkt vises ikke når jeg klikker på produktet. Da blir teksten skjult av et grått felt i templaten..Hvis jeg prøver
å markere teksten med å holde venstre museknapp nede, å kommer den frem..merksnodig..Dette er en template jeg har lastet ned fra zencart. Ps. jeg kan INGENTING om php, det jeg har gjort med siden av modifisering, er bare leting, prøving, feiling og litt flaks.
Legger ved en screendump så dere ser hva jeg mener. Siden er www.kaffekverna.no Takker for all hjelp jeg kan få

edit: får ikke vedlagt filen, er visst for stor..<br><br>Melding redigert av: lucifer666, den: 24.04.2007 14:42

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Eirik Bruvik
  • Besøkende
  • Besøkende
24/04/2007 15:15 #1108 av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:tekst som gjemmer seg
Dette tipper jeg er en bug i Internett Explorer, kalt IE6 Peekabo Bug. Bakgrunnsfargen legger seg over teksten.

Se her: www.zen-cart.com/forum/showthread.php?t=36096

Der finner du link til siden som fikser det.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • lucifer666
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
25/04/2007 07:44 #1112 av lucifer666
Besvart av lucifer666 i emne Sv:tekst som gjemmer seg
Hei baccalao, det var god og nyttig informasjon. Det jeg ikke helt klarte, var å finne ut hva siden heter som jeg skal forandre bakgrunnsfarge, har du peil hva siden heter? Forstod det slik at det var en css side i template mappen??

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Eirik Bruvik
  • Besøkende
  • Besøkende
25/04/2007 10:34 #1113 av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:tekst som gjemmer seg
Under includes /templates ligger templatemappen(e). Her kan man ha flere templates (så man skifte design). Kanskje du har en som heter template_default og en som er gitt navn som relaterer seg til templaten du lastet ned. Filene i denne overstyrer tilsvarende filer i default-mappen. I mappen ligger en fil som heter stylesheet.css eller noe lignende.

Jeg var borte i dette problemet, men husker ikke helt hva jeg gjorde. Det er mulig at dette ble rettet i oppgraderingen til 1.3.7

Hvis du gjør endringer i ccs-fila, så husk å lagre en original- kopi på datamaskina, slik at du alltid kan gå tilbake.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • lucifer666
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
25/04/2007 13:32 #1114 av lucifer666
Besvart av lucifer666 i emne Sv:tekst som gjemmer seg
Nå har jeg lekt meg litt med stylesheet.css og fikk faktisk fjernet bakgrunnsfargen, men jeg må fortsatt markere med musepeker før teksten kommer frem. Problemet eksisterer ikke i firefox, så det er vel tydelig at det er den picaboo bugen du snakket om. Noen andre forslag?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Eirik Bruvik
  • Besøkende
  • Besøkende
25/04/2007 14:44 #1115 av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:tekst som gjemmer seg
Er det Internet explorer 6 du bruker? Hvilken versjon av Zencart bruker du. (gå inn på admin, velg verktøy og serverinformasjon. Da finner du versjonen)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo