Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.
E-poster
- Tor Andre Vikki
- Emneforfatter
- Besøkende
- dwno
- Besøkende
25/03/2006 03:52 #122
av dwno
Besvart av dwno i emne Sv:E-poster
Prøv å sett \"default charset\" til iso-8859-1. Dette kan gjøres ved hjelp av en .htaccess-fil.
AddDefaultCharset iso-8859-1
Er dette alle e-poster eller f.eks. bare de du sender fra admin?<br><br>Melding redigert av: dwno, den: 25.03.2006 03:54
AddDefaultCharset iso-8859-1
Er dette alle e-poster eller f.eks. bare de du sender fra admin?<br><br>Melding redigert av: dwno, den: 25.03.2006 03:54
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Tor Andre Vikki
- Emneforfatter
- Besøkende
25/03/2006 15:19 #123
av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:E-poster
det er bare de jeg sender ut ifra admin, jeg har en ca 85% oversatt admin del, men seff jobben er ikke helt hundre så problemet ligger nok i en filleting. Hvor uploader jeg .htaccess fila? Til hvilken mappe?
- dwno
- Besøkende
25/03/2006 19:35 #124
av dwno
Besvart av dwno i emne Sv:E-poster
Legg den linja i htaccess-fila som ligger i admin-katalogen.
Dette skal for øvrig kunne fikses på samme måte som med frontend, altså å legge til følgende linje i admin/includes/languages/norwegian.php:
[code:1]
header('Content-Type: text/html; charset=' . CHARSET);
[/code:1]
etter følgende kode:
// charset for web pages and emails
define('CHARSET', 'iso-8859-1');
Jeg har nå oppdatert språkpakken med dette.
Dette skal for øvrig kunne fikses på samme måte som med frontend, altså å legge til følgende linje i admin/includes/languages/norwegian.php:
header('Content-Type: text/html; charset=' . CHARSET);
etter følgende kode:
// charset for web pages and emails
define('CHARSET', 'iso-8859-1');
Jeg har nå oppdatert språkpakken med dette.
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.