Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Markedsføring

  • Venia
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
09/02/2008 03:29 #1720 av Venia
Markedsføring opprettet av Venia
Det begynner forhåpentligvis å nærme seg lanseringsdato for nettbutikken min etter hvert, og jeg håper jeg vil få ting klart særlig nå etter jeg fikk håndboken å hjelpe meg med.

Men i forbindelse med at butikken går live lurte jeg på om det er riktig at jo flere linker (til andre eksterne sider enn sin egen) man legger inn på siden sin, jo høyere opp i søkeresultatet kommer man? Er dette sant, eller kun en myte?

Og så lurer jeg forresten også på hvordan man egentlig optimaliserer zen-cart butikken sin for søketreff? Vil jo gjerne at butikken skal bli synlig og dukke opp når folk søker på relevante ord...

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Børre Næss
  • Besøkende
  • Besøkende
09/02/2008 18:14 #1723 av Børre Næss
Besvart av Børre Næss i emne Sv:Markedsføring
Hallo!

Det stemmer dessverre ikke at det hjelper å legge inn linker til andre nettsider for å få bedre treff på din egen side, men det motsatte er tilfelle. Men det hjelper kun hvis det er sider med moderat eller høy pagerank. Dette er grunnen til at du ikke kommer til å merke noe som helst forskjell på din ranking hos Google hvis du faller for fristelsen til å betale f. eks. 100$ for 500 linker inn til din side, dette er som regel det Google mener er useriøse sider, og de vil ha lav pagerank. I verste fall kan du bli straffet av Google, undertegnede har blitt det, og siden var så godt som usynlig i flere uker. På grunn av at siden din er ny og ikke har noe som helst pagerank, er det beste du kan gjøre å registrere deg hos Google Adwords, da betaler du etter hvor mange treff siden din får, du kan selv legge inn søkeord og maksimalt budsjett pr. dag. Ellers er jo ZC veldig bra bygget opp med tanke på søkeord og metatags, så ved å bruke disse aktivt og riktig, med f. eks. en heading som viser hva siden din handler om, så kan det bli bra. Husk å legge inn metatags på hver eneste kategori og produkt. Hvis du har et produkt som ikke alt for mange her i Norge selger, så kommer du etter et par måneder ganske sikkert opp hos Google.
Men det er ingen tvil om at det hjelper en masse å ha flere linker inn fra seriøse og store nettsider, så du kan jo registrere deg hos noen av de gratis tjenestene som finnes, f.eks. www.dmoz.org . Men det aller beste er å finne sider i Norge, som kan linke til deg. Et knep her er å bruke blogger og forumer aktivt, å refere til din side der, dette er ganske så effektivt.
Et sted du kan besøke er forresten www.seochat.com .

Lykke til! Men ikke glem at det tar minst 4 uker før du synes hos Google i det hele tatt.

Mvh

Børre:)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Venia
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
14/02/2008 01:37 #1743 av Venia
Besvart av Venia i emne Sv:Markedsføring
Takker så mye for svar! :)

Hørtes ut som veldig verdifulle råd, som er verd å ta med seg for en nybegynner, hehe...

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Stian Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
14/02/2008 21:17 #1747 av Stian Nilsen
Besvart av Stian Nilsen i emne Sv:Markedsføring
Pass bare på å ikke "reklamer" for siden din i diverse forum. Det blir forståelig nok ikke godt mottatt. Litt avhengig av hva du selger kan kanskje Kelkoo eller DinPris være et sted. De fleste finner produkter via prissammenligninger.
Timesannonsering via Adicate har jeg forsøkt med dårlig resultat.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo