Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.
Priser i nettbutikk med NOK istedenfor kr.
- dcr
- Emneforfatter
- Besøkende
13/02/2008 23:21 #1741
av dcr
Priser i nettbutikk med NOK istedenfor kr. opprettet av dcr
Jeg fikk ikke godkjent nettbutikken min hos DIBS pga. at jeg ikke viser hvilken valuta jeg bruker som f.eks. NOK. Jeg endret fra Kr. til NOK i Symbol venstre under Valuta.
Problemet blir da at prisene vises slik NOK3.590
Jeg vil gjerne at det skal vises som dette: NOK 3.590 (med mellomrom mellom NOK og pris)
Noen som har noen tips til hvordan jeg gjør det?
Problemet blir da at prisene vises slik NOK3.590
Jeg vil gjerne at det skal vises som dette: NOK 3.590 (med mellomrom mellom NOK og pris)
Noen som har noen tips til hvordan jeg gjør det?
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- selnes
- Besøkende
14/02/2008 00:41 #1742
av selnes
Besvart av selnes i emne Sv:Priser i nettbutikk med NOK istedenfor kr.
Om du setter et punktum etter NOK får du en bedre visning. Tror ikke det går å endre uten programmering. Har selv forsøkt med bl.a. mellomrom etter punktum, men det funker ikke.:blush:
Tittel: Norske kroner
Kode: NOK
Symbol venstre: NOK.
Tittel: Norske kroner
Kode: NOK
Symbol venstre: NOK.
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
Less
Mer
14/02/2008 14:32 #1744
av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Priser i nettbutikk med NOK istedenfor kr.
Hei,
du må inn å endre koden i includes/classes/currencies.php for å få mellomrom på plass.
Linje 53 og 55 styrer visningen, og der kan man sette inn et «hardkodet mellomrom» ( ).
du må inn å endre koden i includes/classes/currencies.php for å få mellomrom på plass.
Linje 53 og 55 styrer visningen, og der kan man sette inn et «hardkodet mellomrom» ( ).
Code:
$format_string = $this->currencies[$currency_type]['symbol_left'] . ' ' . number_format(zen_round($number * $rate, $this->currencies[$currency_type]['decimal_places']), $this->currencies[$currency_type]['decimal_places'], $this->currencies[$currency_type]['decimal_point'], $this->currencies[$currency_type]['thousands_point']) . $this->currencies[$currency_type]['symbol_right'];
} else {
$format_string = $this->currencies[$currency_type]['symbol_left'] . ' ' . number_format(zen_round($number, $this->currencies[$currency_type]['decimal_places']), $this->currencies[$currency_type]['decimal_places'], $this->currencies[$currency_type]['decimal_point'], $this->currencies[$currency_type]['thousands_point']) . $this->currencies[$currency_type]['symbol_right'];
}
- dcr
- Emneforfatter
- Besøkende
14/02/2008 20:45 #1746
av dcr
Besvart av dcr i emne Sv:Priser i nettbutikk med NOK istedenfor kr.
Rune du er Mr. Zen Cart!! Funket som et skudd! Takker så mye igjen!
- Rockatansky
- Besøkende
05/05/2008 00:01 - 05/05/2008 00:03 #2028
av Rockatansky
Besvart av Rockatansky i emne Sv:Priser i nettbutikk med NOK istedenfor kr.
Jeg tror faktisk ikke at man må redigere koden. Bare skriv det i det feltet i admin
NOK
NOK
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
05/05/2008 00:38 #2029
av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Priser i nettbutikk med NOK istedenfor kr.
Du kan gjøre det, men da vises også i e-poster
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.