Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Priser i nettbutikk med NOK istedenfor kr.

  • dcr
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
13/02/2008 23:21 #1741 av dcr
Jeg fikk ikke godkjent nettbutikken min hos DIBS pga. at jeg ikke viser hvilken valuta jeg bruker som f.eks. NOK. Jeg endret fra Kr. til NOK i Symbol venstre under Valuta.

Problemet blir da at prisene vises slik NOK3.590

Jeg vil gjerne at det skal vises som dette: NOK 3.590 (med mellomrom mellom NOK og pris)

Noen som har noen tips til hvordan jeg gjør det?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • selnes
  • Besøkende
  • Besøkende
14/02/2008 00:41 #1742 av selnes
Om du setter et punktum etter NOK får du en bedre visning. Tror ikke det går å endre uten programmering. Har selv forsøkt med bl.a. mellomrom etter punktum, men det funker ikke.:blush:

Tittel: Norske kroner
Kode: NOK

Symbol venstre: NOK.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
14/02/2008 14:32 #1744 av Rune Rasmussen
Hei,

du må inn å endre koden i includes/classes/currencies.php for å få mellomrom på plass.

Linje 53 og 55 styrer visningen, og der kan man sette inn et «hardkodet mellomrom» (&nbsp).
Code:
$format_string = $this->currencies[$currency_type]['symbol_left'] . ' ' . number_format(zen_round($number * $rate, $this->currencies[$currency_type]['decimal_places']), $this->currencies[$currency_type]['decimal_places'], $this->currencies[$currency_type]['decimal_point'], $this->currencies[$currency_type]['thousands_point']) . $this->currencies[$currency_type]['symbol_right']; } else { $format_string = $this->currencies[$currency_type]['symbol_left'] . ' ' . number_format(zen_round($number, $this->currencies[$currency_type]['decimal_places']), $this->currencies[$currency_type]['decimal_places'], $this->currencies[$currency_type]['decimal_point'], $this->currencies[$currency_type]['thousands_point']) . $this->currencies[$currency_type]['symbol_right']; }

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • dcr
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
14/02/2008 20:45 #1746 av dcr
Rune du er Mr. Zen Cart!! Funket som et skudd! Takker så mye igjen!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Rockatansky
  • Besøkende
  • Besøkende
05/05/2008 00:01 - 05/05/2008 00:03 #2028 av Rockatansky
Besvart av Rockatansky i emne Sv:Priser i nettbutikk med NOK istedenfor kr.
Jeg tror faktisk ikke at man må redigere koden. Bare skriv det i det feltet i admin

NOK 

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo