Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Oscommerce vs Zen-Cart

Mer
18/03/2008 10:52 #1892 av Rune Martinussen
Jeg har i 3-4 år hatt en nettbutikk med Osc.
At det ble osc den gangen, var bl.a for god norsk oversettelse/forum og masse modd.
Når jeg nå skulle bytte server, installerte jeg for morro skyld zen-cart også, for å sammenligne.
Da oppdager jeg at mens osc de siste årene har stått stille, har Zen-cart utviklet seg til et fenomenalt system.

I løpet av en halv time hadde jeg innstallert norsk, easy populate og betalingsmoduler.
Ting jeg brukte timer og dager med php koding i osc.

Det eneste var at jeg gikk meg nesten vill i varianter/atributter/kvantum/enheter :P
brukte bare engelsk admin i osc, og der var det litt mer konsekvent.
Men all ære til oversettelsen. jeg ble imponert. Og når jeg blir imponert sitter donasjonene løst :)
(hvor er paypal knappen???)

Zen-cart sliter tydeligvis litt med samme atributtproblemet,
men Store manager håndterer det greit.

Tabellstrukturen i sql var litt annerledes, men ikke verre enn man kjente seg igjen.
uansett.. Jeg har bestemt meg for å gå over til Zen-cart.
Det ser ut til å være et større norsk-miljø for zen-cart også, og jeg håper jeg kan bidra i forumet.

Jeg har bl.a laget en lokal database i dataease, som jeg importerer i shopen, via easy populate.
Den er fin, men har en begrensning på 256 felter/attributter.

Et spørsmål til sist:
Jeg må finne meg et fint template.
hvilke tilpasninger til norsk fra engelsk er det i templatene?
knapper f.eks?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
18/03/2008 21:41 - 18/03/2008 21:43 #1895 av Rune Rasmussen
Variantsystemet med tilhørende oversettelse og knapper trenger sårt en oppdatering, men i og med at dette er noe som skal endres en del i Zen Cart 1.4 som ventes i løpet av året - så er ikke dette en prioritert oppgave for øyeblikket. Det kommer vel da støtte for lager/produktnummer per variant bl.a..

Men hyggelig å høre at du liker både system og oversettelse, og om du leter etter en PayPal-knapp så finner du det her: oversettelser.syntaxerror.no/om-oversettelse/index.php

Når det gjelder flytting fra osCommerce til Zen Cart så er det nylig kommet et verktøy for dette også: www.zen-cart.com/index.php?main_page=pro...info&products_id=946 :)

Hvilken tilpasninger templatene krever varierer etter hvor flinke utviklerene av templatene har vært, og hvor mye hensyn de tar til flerspråklig bruk. Men som minimum må man regne med å lage nye knapper, om man ikke bruker css-knapper. Utover det kan det i noen være hardkodede tekster, som må oversettes (evt. flyttes til språkfiler).

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo