- Mottatte takk 0
Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.
Oscommerce vs Zen-Cart
- Rune Martinussen
- Emneforfatter
- Juniorbruker
Less
Mer
18/03/2008 10:52 #1892
av Rune Martinussen
Oscommerce vs Zen-Cart opprettet av Rune Martinussen
Jeg har i 3-4 år hatt en nettbutikk med Osc.
At det ble osc den gangen, var bl.a for god norsk oversettelse/forum og masse modd.
Når jeg nå skulle bytte server, installerte jeg for morro skyld zen-cart også, for å sammenligne.
Da oppdager jeg at mens osc de siste årene har stått stille, har Zen-cart utviklet seg til et fenomenalt system.
I løpet av en halv time hadde jeg innstallert norsk, easy populate og betalingsmoduler.
Ting jeg brukte timer og dager med php koding i osc.
Det eneste var at jeg gikk meg nesten vill i varianter/atributter/kvantum/enheter
brukte bare engelsk admin i osc, og der var det litt mer konsekvent.
Men all ære til oversettelsen. jeg ble imponert. Og når jeg blir imponert sitter donasjonene løst
(hvor er paypal knappen???)
Zen-cart sliter tydeligvis litt med samme atributtproblemet,
men Store manager håndterer det greit.
Tabellstrukturen i sql var litt annerledes, men ikke verre enn man kjente seg igjen.
uansett.. Jeg har bestemt meg for å gå over til Zen-cart.
Det ser ut til å være et større norsk-miljø for zen-cart også, og jeg håper jeg kan bidra i forumet.
Jeg har bl.a laget en lokal database i dataease, som jeg importerer i shopen, via easy populate.
Den er fin, men har en begrensning på 256 felter/attributter.
Et spørsmål til sist:
Jeg må finne meg et fint template.
hvilke tilpasninger til norsk fra engelsk er det i templatene?
knapper f.eks?
At det ble osc den gangen, var bl.a for god norsk oversettelse/forum og masse modd.
Når jeg nå skulle bytte server, installerte jeg for morro skyld zen-cart også, for å sammenligne.
Da oppdager jeg at mens osc de siste årene har stått stille, har Zen-cart utviklet seg til et fenomenalt system.
I løpet av en halv time hadde jeg innstallert norsk, easy populate og betalingsmoduler.
Ting jeg brukte timer og dager med php koding i osc.
Det eneste var at jeg gikk meg nesten vill i varianter/atributter/kvantum/enheter
brukte bare engelsk admin i osc, og der var det litt mer konsekvent.
Men all ære til oversettelsen. jeg ble imponert. Og når jeg blir imponert sitter donasjonene løst
(hvor er paypal knappen???)
Zen-cart sliter tydeligvis litt med samme atributtproblemet,
men Store manager håndterer det greit.
Tabellstrukturen i sql var litt annerledes, men ikke verre enn man kjente seg igjen.
uansett.. Jeg har bestemt meg for å gå over til Zen-cart.
Det ser ut til å være et større norsk-miljø for zen-cart også, og jeg håper jeg kan bidra i forumet.
Jeg har bl.a laget en lokal database i dataease, som jeg importerer i shopen, via easy populate.
Den er fin, men har en begrensning på 256 felter/attributter.
Et spørsmål til sist:
Jeg må finne meg et fint template.
hvilke tilpasninger til norsk fra engelsk er det i templatene?
knapper f.eks?
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
18/03/2008 21:41 - 18/03/2008 21:43 #1895
av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Oscommerce vs Zen-Cart
Variantsystemet med tilhørende oversettelse og knapper trenger sårt en oppdatering, men i og med at dette er noe som skal endres en del i Zen Cart 1.4 som ventes i løpet av året - så er ikke dette en prioritert oppgave for øyeblikket. Det kommer vel da støtte for lager/produktnummer per variant bl.a..
Men hyggelig å høre at du liker både system og oversettelse, og om du leter etter en PayPal-knapp så finner du det her: oversettelser.syntaxerror.no/om-oversettelse/index.php
Når det gjelder flytting fra osCommerce til Zen Cart så er det nylig kommet et verktøy for dette også: www.zen-cart.com/index.php?main_page=pro...info&products_id=946 :)
Hvilken tilpasninger templatene krever varierer etter hvor flinke utviklerene av templatene har vært, og hvor mye hensyn de tar til flerspråklig bruk. Men som minimum må man regne med å lage nye knapper, om man ikke bruker css-knapper. Utover det kan det i noen være hardkodede tekster, som må oversettes (evt. flyttes til språkfiler).
Men hyggelig å høre at du liker både system og oversettelse, og om du leter etter en PayPal-knapp så finner du det her: oversettelser.syntaxerror.no/om-oversettelse/index.php
Når det gjelder flytting fra osCommerce til Zen Cart så er det nylig kommet et verktøy for dette også: www.zen-cart.com/index.php?main_page=pro...info&products_id=946 :)
Hvilken tilpasninger templatene krever varierer etter hvor flinke utviklerene av templatene har vært, og hvor mye hensyn de tar til flerspråklig bruk. Men som minimum må man regne med å lage nye knapper, om man ikke bruker css-knapper. Utover det kan det i noen være hardkodede tekster, som må oversettes (evt. flyttes til språkfiler).
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.