Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Bakgrunnsfarge

  • Berta1973
  • Besøkende
  • Besøkende
21/06/2008 01:32 - 21/06/2008 01:36 #2208 av Berta1973
Besvart av Berta1973 i emne Sv:Bakgrunnsfarge
lisa skrev:

når du mener serveren så mener du når man logger seg på admin siden? jeg er helt grønn på dette, så jeg høres sikkert ut som en retard hehe:P


Du kan ikke endre bakgrunnen fra adminsiden. Du må endre det i stylesheet.css - som er en fil/side som styrer bokser, farger, osv.

Dvs at du må inn i mappen du lastet ned på maskina di, finne riktig fil. Åpne den, endre bakgrunnskode, lagre fila. Så laste opp til serveren via et ftp-program. Det er en prosess for å få dette til, men når du først har skjønt det er det ikke så vanskelig. Jeg er som sagt selvlært, og kan sikkert ikke en brøkdel av programmeringen, men jeg klarer å få endret noe uten problemer. Men du må bruke tid på å leite fram hvordan du gjør det.

De fleste tingene som skal endres som logo, overskrifter, farger, må du inn i selve fila og endre. Fra admindelen administrerer du selve nettbutikken. (de eneste nettsidene du kan redigere enkelt fra admindelen er f.eks. sidene som ligger unde Kundesenter på nettsiden din: Frakt og retur, Personvern, Betingelser, osv....de finner du under Verktøy --> Informasjonssider i menyen...)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • lisa
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
21/06/2008 13:41 #2209 av lisa
Besvart av lisa i emne Sv:Bakgrunnsfarge
ok! da skjønner jeg mye mer:woohoo:
det var ikke jeg som ordna nettbutikken så hadde ikke peil:)

men er det mulig å laste ned disse filene på nytt? jeg har de på en annen pc som jeg ikke har tilgang til på en god stund fremover:blink:

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Berta1973
  • Besøkende
  • Besøkende
22/06/2008 00:27 #2211 av Berta1973
Besvart av Berta1973 i emne Sv:Bakgrunnsfarge
lisa skrev:

ok! da skjønner jeg mye mer:woohoo:
det var ikke jeg som ordna nettbutikken så hadde ikke peil:)

men er det mulig å laste ned disse filene på nytt? jeg har de på en annen pc som jeg ikke har tilgang til på en god stund fremover:blink:


Om du laster inn en ny fil, så vil det overskrive den gamle. Dvs at nettbutikken kanskje ikke blir slik du ønsker lenger....

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • lisa
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
22/06/2008 00:43 #2212 av lisa
Besvart av lisa i emne Sv:Bakgrunnsfarge
blir alt jeg har endret borte?
jeg kan leve m visse forandringer..

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • lisa
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
22/06/2008 00:44 #2213 av lisa
Besvart av lisa i emne Sv:Bakgrunnsfarge
jeg kunne ikke fått snakka m deg på msn el noe?;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Berta1973
  • Besøkende
  • Besøkende
25/06/2008 19:03 #2221 av Berta1973
Besvart av Berta1973 i emne Sv:Bakgrunnsfarge
lisa skrev:

jeg kunne ikke fått snakka m deg på msn el noe?;)


Beklager at jeg ikke har svart. Det er ikke så lett å forklare via msn heller tror jeg. Jeg må hele tiden prøve meg frem om jeg ikke akkurat har redigert en fil.

Dessuten holder jeg på med to nettbutikker, så akkurat nå har jeg ikke overskudd til mer :) jeg har holdt på med postoppkrav og frakt etter vekt i hele dag. Ting tar tid hehe men jeg fant ut av det til slutt.

Jeg kan forsøke å hjelpe deg når de 2 andre er oppe å går :) men jeg kan ikke si noe tidspunkt, for jeg drar på ferie snart.

Håper du finner ut av det :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo