× Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

IP adresse

IP adresse opprettet av Ove Rodan

Jeg har en person som jeg har sendt varer til flere ganger uten at han har hentet de på posten.
Jeg har utestengt personen hver gang, men han registrerer seg på nytt ved å gjøre en forandring på navet sitt og ny epostadresse, men med samme adressen.
Har ikke lagt merke til om han har ny IP adresse.
Men er det mulig å sperre en IP adress.
Da jeg begynner å bli lei vedkommende.
04/06/2008 20:26 #2151

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:IP adresse

Send vedkommende faktura for uavhentede sendinger (erstatning for porto m.m.), og send til inkasso om han ikke betaler ... ;)

Forutsetter selvfølgelig at du har dette punktet i dine betingelser.

Se forøvrig følgende for hvordan blokkere IP:
www.zen-cart.com/forum/showthread.php?t=48094

Men vær oppmerksom på at mange ikke har fast IP, så du kan også risikere å blokkere andre når IP byttes etter en periode. Og det er jo heller ikke sikkert vedkommende bestiller fra egen PC, eller at vedkommende bestiller til sin egen adresse. Har du sjekket ved å ringe vedkommende?

Om dette skjer veldig ofte burde du nesten også vurdere å anmelde vedkommende.
05/06/2008 02:42 #2152

Vennligst Logg inn eller Registrer konto for å bli med i samtalen.

arastta logo horizontal 326x58

opencart logo 298x58

vm logo 220x58

woocommerce logo 286x58

zen cart logo 217x58