Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

IP adresse

  • Ove Rodan
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
04/06/2008 20:26 #2151 av Ove Rodan
IP adresse opprettet av Ove Rodan
Jeg har en person som jeg har sendt varer til flere ganger uten at han har hentet de på posten.
Jeg har utestengt personen hver gang, men han registrerer seg på nytt ved å gjøre en forandring på navet sitt og ny epostadresse, men med samme adressen.
Har ikke lagt merke til om han har ny IP adresse.
Men er det mulig å sperre en IP adress.
Da jeg begynner å bli lei vedkommende.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
05/06/2008 02:42 #2152 av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:IP adresse
Send vedkommende faktura for uavhentede sendinger (erstatning for porto m.m.), og send til inkasso om han ikke betaler ... ;)

Forutsetter selvfølgelig at du har dette punktet i dine betingelser.

Se forøvrig følgende for hvordan blokkere IP:
www.zen-cart.com/forum/showthread.php?t=48094

Men vær oppmerksom på at mange ikke har fast IP, så du kan også risikere å blokkere andre når IP byttes etter en periode. Og det er jo heller ikke sikkert vedkommende bestiller fra egen PC, eller at vedkommende bestiller til sin egen adresse. Har du sjekket ved å ringe vedkommende?

Om dette skjer veldig ofte burde du nesten også vurdere å anmelde vedkommende.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo