Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.
Bilder forsvinner
- Venia
- Emneforfatter
- Besøkende
17/06/2008 11:12 #2187
av Venia
Bilder forsvinner opprettet av Venia
Satt hjemme i går og la inn bilder av et par produkter. Trykket lagre og fikk sett dem da jeg testet siden på min egen PC. Så da tenkte jeg at alt var i orden.
Men i dag når jeg ser på siden fra jobb-PCen så er det bare et lite rødt kryss der hvor bildene skulle vært.
Jeg har tydeligvis gjort noe feil underveis, men kan noen si meg hva? :blink:
Men i dag når jeg ser på siden fra jobb-PCen så er det bare et lite rødt kryss der hvor bildene skulle vært.
Jeg har tydeligvis gjort noe feil underveis, men kan noen si meg hva? :blink:
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
Less
Mer
17/06/2008 19:50 #2189
av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Bilder forsvinner
Vanskelig å si hva som er feil ut fra de opplysninger som er oppgitt her.
Et vanlig problem er at man bruker særnorske tegn (æ, ø, å), eller mellomrom, i bildenavn.
Høyreklikk på det røde krysset og velg egenskaper, der sjekker du filnavn og adresse. Deretter sjekker du om bilde finnes på den adressen som oppgis, dette gjør du i filbehandler/FTP.
Et vanlig problem er at man bruker særnorske tegn (æ, ø, å), eller mellomrom, i bildenavn.
Høyreklikk på det røde krysset og velg egenskaper, der sjekker du filnavn og adresse. Deretter sjekker du om bilde finnes på den adressen som oppgis, dette gjør du i filbehandler/FTP.
- Venia
- Emneforfatter
- Besøkende
18/06/2008 10:54 #2195
av Venia
Besvart av Venia i emne Sv:Bilder forsvinner
Nok en gang har du den nødvendige løsningen på problemene!
Det var dette med æ, ø og å som var feilen.
Rune; you da man!
Takker igjen for hjelp
Det var dette med æ, ø og å som var feilen.
Rune; you da man!
Takker igjen for hjelp
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.