Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

produkter med forskjelig farge valg

  • bobi
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
02/08/2008 15:02 #2258 av bobi
Hei

Sitter her og prøver å finne en løsning fpr zen card

jeg har en internet shop ( www.x-sat.no ), som driver å selge parabol/ satellite produkter.

jeg har en del produkter som har forskjelig farge
det jeg har pr i dag , det er kun produkten selv men jeg har ikke noen farge valg :( på mine produkter.

Dte jeg ønsker å gjøre er å lege på farge valg på produktene , så når en kunde besiler kan kunden ha mulighet for å velge hvilken farge han/hun ønsker sitt produkt.

se på den linken her , dem her har klart å gjøre noen som jeg er ut etter, men jeg skjønner ikke hvordan dem har gjør dette.

www.absolute-solutions.co.uk/test/zen/13...th=28&products_id=76

er det noen som kan hjelpe meg med dette,
fins det noen addon eller er det noen som er innebygdt i ZC

mvh

bobi

mvh

bobi

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
  • bobi
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
03/08/2008 15:25 #2260 av bobi
Takker så mye Rune.

Nå er jeg med, og har klart å editere 1 produkt for å see hvordan dette fungerer.
www.x-sat.no/index.php?main_page=product...&number_of_uploads=0

skule ønske å gjøre dette litt mere proft , men sakte finner jeg ut av det etter vert.

Takk for alt hjelp

bobi

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
03/08/2008 17:16 #2261 av Rune Rasmussen
Om du oppretter en variantgruppe med navn "Farge" først, og deretter oppretter varianttypene "Sølv" og "Svart" osv. vil det bli litt mer proft.

Du kan/bør også sette opp en testside hvor du også installerer demodataene, for å gjøre deg kjent med systemet. Den siden du lenker til i første innlegg er nettopp en slik, hvor man kan da se på oppbyggingen av f.eks disse produktene og variantene i admin. ;)

Jeg vil også annbefale deg å kikke på hvordan man legger til ekstra bilder på produktene, på samme lenke som jeg ga deg sist - fordi man må rulle mye ned på siden din før man finner kjøp-knapp m.m.. Alt. kan du sette inn mindre bilder i teksten, og da bruke rammer for å sette de ved siden av hverandre ...

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • bobi
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
03/08/2008 17:21 #2262 av bobi
Hei Rune, takk for rask svar.

Ja jeg er litt på kanten når det gjelder Kjøp knapen.

Har lurt og lest så mye både her og på sen-card sit hjemme side , men det er ikke lett å forstå

Viet du hvordan jeg kan sette Kjøp/Legg til handlevogn
knappen på toppen , slik at kunden kan ha mulighet til å se Kjøp/Legg til handlevogn både på topen og ned bon ??

jeg er ikke så smart til dette viet du, og han kameraten som hjelper meg er på ferie i Tailand og kommer ikke før i september,

Litt hjelp med Kjøp/Legg til handlevogn hade vart gull vert det.

Takker

bobi

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • bobi
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
03/08/2008 18:05 #2263 av bobi
Rune skrev:

Om du oppretter en variantgruppe med navn "Farge" først, og deretter oppretter varianttypene "Sølv" og "Svart" osv. vil det bli litt mer proft.


Jeep , akurat gjørt det som du sier over , og det ser mere proft ut , takker for tipset

Rune skrev:

Jeg vil også annbefale deg å kikke på hvordan man legger til ekstra bilder på produktene, på samme lenke som jeg ga deg sist - fordi man må rulle mye ned på siden din før man finner kjøp-knapp m.m.. Alt. kan du sette inn mindre bilder i teksten, og da bruke rammer for å sette de ved siden av hverandre ...[/quote]

det med Kjøp/Legg til handlevogn er litt mere vanskelig
driver å lett på zen-cart sin side men finner ikke noen der enda. ( har du noen tips om den her var så snil )


Ekstra bilder er det som er minst vanskelig tor jeg, da jeg har lest litt om det nå, og det ser ut til å vare lett,
skal teste den senere eller i morn .


takker

mvh

bobi

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo