Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

NY Tråd om MVA

Mer
13/08/2008 08:06 #2286 av Roger Gustavsen
Ser det er lite aktivitet her, men fremdeles endel som lurer på det her med MVA. JEG er en av dem, og jeg begynner å bli fryktlig lei av hele Zen Cart nå. Jeg har kjørt 3-4 installasjoner lokalt, og like mange på www - server. - Det tar sin tid når det skal lastes over 2000(!) filer..

1. Det jobber fryktlig tregt, men men.. OK, de lover jo færre spørringer i ny versjon 1.4 - får se om det hjelper.

2. MVA, soner, sonedefinasjoner og hele %#¤"%¤ funker ikke som det skal!!

Kan noen vennligst forklare meg HVORFOR jeg får priser MED MVA når en ikke er logget inn, mens MVA faller bort når man ER logget inn.. uavhengig av hvem som logger inn..

Så snart noen logger inn, så vises ikke MVA - ikke på produktsider, ikke i handlevogn, ikke i kasse og ikke på ordrebekreftelse, eller ordrebekreftelsen i admin.
- Og sånn kan det jo ikke være...

Kan noen som er litt kyndige her komme med et svar? Og JA, soner er satt opp, jeg har prøvd ALT! Sitti i snart 20 timer nå å holdt på med det her, og det er like før jeg sletter alt som er, og installerer Magento.

Men før jeg gjør det, kan jeg vær så snill å få et IKKE-sarkastisk og IKKE-spydig svar fra noen som har fått til det her, eller er forumet fullt av folk som sitter å holder på hemligheter mens de ler seg ihjel?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
13/08/2008 09:20 - 13/08/2008 09:25 #2287 av Roger Gustavsen
Og ENDELIG fant jeg iallefall problemet hos meg.. selv om det ikke gjorde meg spesielt mye klokere, så fungerer det iallefall.. og til motsetning av hva jeg ser andre gjør her, så tenker jeg å opplyse om hva jeg mener var feil:

1. Under "Sonedefinisjoner - avgifter, betaling og frakt"
2. Klikk på "Detaljer"
3. Klikk på "Endre"
4. Velg Land (For meg er det Norge)
5. Velg Sone <-- HER VAR FEILEN.. Istedet for å velge Sonen jeg hadde satt opp, valgte jeg "Alle Soner" i nedtrekksmenyen, og da funket det.

Da sitter jeg igjen med spørsmålet: Hva er egentlig vitsen med sonedefinasjoner, hvis jeg uansett må velge "Alle Soner"?

Hva med NULL mva til Svalbard og Jan Mayen f.eks?


REDIGERING IGJEN: Og angående at Zen Cart er for treg, så viser det seg å være hosten min som har problemer med den serven jeg ligger på... haha, så da ordnet det seg til slutt etter etparogtjuetimer.. god natt alle sammen.

Vel vel, det funket iallefall...

Håper du kan ha glede av posten også :)
Hilsen en litt gladere Gomlers..

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo