Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.
Feil ved betaling (TEXT_NO_PAYMENT_OPTIONS...)
- Ruben Vådahl
- Emneforfatter
- Besøkende
10/03/2009 17:09 #3030
av Ruben Vådahl
Feil ved betaling (TEXT_NO_PAYMENT_OPTIONS...) opprettet av Ruben Vådahl
Får en ganske kritisk feil ved betalingen på nettsiden.
Feil en:
Når jeg bare hadde DIBS modulen aktivert, så sto det at jeg kunne betale med VISA/MASTERCARD, men ingen måte å velge dette på. Jeg kom aldri videre fra denne siden.
Jeg prøvde derfor å aktivere 'Forhåndsbetaling bank' med kontonummeret 'xxxx.xx.xxxxx'. Da ble VISA/MASTERCARD teksten borte, og istedenfor sto det forhåndsbetaling. Heller ingen måte å velge dette, og sto like fast på denne siden.
Feil to:
Jeg prøvde derfor å endre kontonummeret på Forhåndsbetaling bank til 'xxxxxxxxxxx' (akkurat det samme, men uten .).
Jeg får da teksten 'TEXT_NO_PAYMENT_OPTIONS_AVAILABLE' opp.
Jeg har prøvd å deaktivere forhåndsbetalingen og sette kontonummeret tilbake uten noen positiv effekt.
Som dere ser i bilde som er lagt ved, så har jeg betalingsmåter aktivert.
Jeg lurer også på hva den oransje fargen betyr.
Har prøvd å søke på google, men ingen ting som ga meg noe fornuftig svar. Ihvertfall når feilen kom etter denne lille endringen hvor jeg ikke rørte noen filer.
Feil en:
Når jeg bare hadde DIBS modulen aktivert, så sto det at jeg kunne betale med VISA/MASTERCARD, men ingen måte å velge dette på. Jeg kom aldri videre fra denne siden.
Jeg prøvde derfor å aktivere 'Forhåndsbetaling bank' med kontonummeret 'xxxx.xx.xxxxx'. Da ble VISA/MASTERCARD teksten borte, og istedenfor sto det forhåndsbetaling. Heller ingen måte å velge dette, og sto like fast på denne siden.
Feil to:
Jeg prøvde derfor å endre kontonummeret på Forhåndsbetaling bank til 'xxxxxxxxxxx' (akkurat det samme, men uten .).
Jeg får da teksten 'TEXT_NO_PAYMENT_OPTIONS_AVAILABLE' opp.
Jeg har prøvd å deaktivere forhåndsbetalingen og sette kontonummeret tilbake uten noen positiv effekt.
Som dere ser i bilde som er lagt ved, så har jeg betalingsmåter aktivert.
Jeg lurer også på hva den oransje fargen betyr.
Har prøvd å søke på google, men ingen ting som ga meg noe fornuftig svar. Ihvertfall når feilen kom etter denne lille endringen hvor jeg ikke rørte noen filer.
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
Less
Mer
10/03/2009 17:57 #3031
av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Feil ved betaling (TEXT_NO_PAYMENT_OPTIONS...)
Sannsynligvis feil i sone-oppsett her, siden du har de begrenset til Norge. Dette kan du finne ut av ved å fjerne valg på sone, og se om de da dukker opp.
- Ruben Vådahl
- Emneforfatter
- Besøkende
10/03/2009 18:12 #3032
av Ruben Vådahl
Besvart av Ruben Vådahl i emne Sv:Feil ved betaling (TEXT_NO_PAYMENT_OPTIONS...)
Hei,
Kan du utdype dette litt? Er så mange steder det står sone, så jeg vet ikke helt hvor. Fant ikke noe med soner i DIBS utvidelsen.
Her er litt informasjon dersom det er til hjelp:
Land:
Norge - NO - NOR
Sonedefinisjoner:
Norge - Avgift Norge standard
Avgiftsklasser:
Standard 25% Skatt
Avgiftsrater:
Standard 25% Skatt - Norge - 25%
Kan du utdype dette litt? Er så mange steder det står sone, så jeg vet ikke helt hvor. Fant ikke noe med soner i DIBS utvidelsen.
Her er litt informasjon dersom det er til hjelp:
Land:
Norge - NO - NOR
Sonedefinisjoner:
Norge - Avgift Norge standard
Avgiftsklasser:
Standard 25% Skatt
Avgiftsrater:
Standard 25% Skatt - Norge - 25%
- Rune Rasmussen
- Administrator
10/03/2009 18:14 #3033
av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Feil ved betaling (TEXT_NO_PAYMENT_OPTIONS...)
Vi snakker om betalingsmodulene her ikke sant
sone = zone
Ikke så mange av de i hver modul
Enable false betyr forøvrig at de er deaktivert.
sone = zone
Ikke så mange av de i hver modul
Enable false betyr forøvrig at de er deaktivert.
- Ruben Vådahl
- Emneforfatter
- Besøkende
10/03/2009 18:26 #3034
av Ruben Vådahl
Besvart av Ruben Vådahl i emne Sv:Feil ved betaling (TEXT_NO_PAYMENT_OPTIONS...)
- Rune Rasmussen
- Administrator
10/03/2009 18:36 #3035
av Rune Rasmussen
Ikke?
Payment Zone
Norge
Ser den ganske så tydelig her.
PS! Husk å bruke MD5-nøkler ref. dokumentasjon. Er viktig for sikkerheten.
Payment Zone
Norge
Ser den ganske så tydelig her.
PS! Husk å bruke MD5-nøkler ref. dokumentasjon. Er viktig for sikkerheten.
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.