Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Vareretur uten angrerettskjema..

  • Marianne Olsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
02/04/2009 18:30 #3202 av Marianne Olsen
Vareretur uten angrerettskjema.. opprettet av Marianne Olsen
Hei!
Lurer bare på hvordan man burde stille seg til retur av vare uten utfylt angrerettskjema?
Vil jeg kunne få problemer i ettertid?
Eller burde jeg bare utbetale pengene og la det gå?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
02/04/2009 19:23 #3203 av Hallstein Mårstøl
En kjøper er pliktig til å gi beskjed at dem vil benytte seg av angreretten FØR dem returnerer varen. Du er derfor ikke pliktig til å godta returen, og dermed sende varen i retur for kundens regning.
Har kunden gitt beskjed på forhånd, så er det ikke så viktig om angrerettskjemaet ikke er returnert.
Det er bare å henvise til angrerettloven i slike saker.

Vi opplever av og til at kjøpere ikke forstår forskjellene mellom angrerett, bytterett og returrett.
Bytte eller returrett er faktisk ikke regulert ved lov, så du står faktisk fritt om du vil godta dette eller ikke.

Om kunden har behandlet en vare pent så du kan selge den ut igjen problemfritt som ny vare til full pris, så er det kanskje greit å vise god kundeservice og bare godta returen. Men dette er også veldig avhengig av hvilken type varer du selger.

Om det er en forseglet vare som kunden har åpnet, så har kunden mistet angreretten sin uansett.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Marianne Olsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
02/04/2009 19:36 #3204 av Marianne Olsen
Besvart av Marianne Olsen i emne Sv:Vareretur uten angrerettskjema..
takk :)
men da ordner jeg bare med tilbakebetaling til kunden. Har bare aldri opplevd tidligere at ikke angrerettskjemaet er utfyllt,så begynte å lure litt.. :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo