Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Sporing av e-handel med google analytics og Dibs

Mer
02/06/2009 18:56 #3359 av Lars Olav Tveito
I nettbutikken vår har vi brukt Dibs med en dibs-modul jeg fikk tilsendt fra Dibs. I håp om at feilmeldingen som kommer når kjøper skal gå tilbake til nettbutikken etter betaling (sikkerhetsvarselet for sikker kobling) skulle bli borte, så installerte jeg modulen som lå her, da den var nyere. Det viser seg at denne modulen bruker en egen kvitteringsside, som gjør at google analytics ikke sporer ehandel lenger. Bruker Simple Google Analytics-modulen. Den sporer de som ikke betaler med kort, siden de bruker standard kvitteringsside, men da ikke kortbetalende kunder. Har funnet denne koden i google-analytics-modulen som ser ut som avgjør hvilken side den skal legge til sporingskoden på.
Code:
//check to see if current page is checkout_success and include google analytics for order if it is if($page_directory == 'includes/modules/pages/checkout_success') { $order_query = "select orders_id, " . GOOGLE_ANALYTICS_TARGET . "_city as city, " . GOOGLE_ANALYTICS_TARGET . "_state as state, " . GOOGLE_ANALYTICS_TARGET . "_country as country from " . TABLE_ORDERS . " where customers_id = :customersID order by date_purchased desc limit 1"; $order_query = $db->bindVars($order_query, ':customersID', $_SESSION['customer_id'], 'integer'); $order = $db->Execute($order_query); $google_analytics = array();

Kan denne skrives om til at den legger til både når checkout_success og dibs_success brukes? Er ikke helt stø i php, men trodde kanskje at en or-funksjon kunne legges inn?

www.zendi.no - smykkeskrin, klokkeskrin, toalettmapper

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
02/06/2009 21:01 #3361 av Lars Olav Tveito
Hmm, etter litt søking i modulen, fant jeg ut at dibs-modulen henviser til sin egen kvitteringsside i extra definitions. Siden denne siden er helt lik med unntak av et avsluttende /div, så endret jeg rett og slett definisjonen av kvitteringsside fra dibs_success til checkout_success. En testtransaksjon fungerte fint, så nå må jeg bare vente å se om GA fanger den opp i e-handelsstatistikken.

www.zendi.no - smykkeskrin, klokkeskrin, toalettmapper

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo