- Mottatte takk 0
Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.
Sidebokser
- Steinar Eikemo
- Emneforfatter
- Nybegynner
Less
Mer
25/06/2009 12:15 #3426
av Steinar Eikemo
Sidebokser opprettet av Steinar Eikemo
Hei,
Skulle gjerne ha flyttet sideboksen "search" litt lenger ned på siden så det ble litt mer avstand til headeren over...eller generelt hvordan øker man avstanden mellom sideboksene i vertikalplanet.
Steinar
Skulle gjerne ha flyttet sideboksen "search" litt lenger ned på siden så det ble litt mer avstand til headeren over...eller generelt hvordan øker man avstanden mellom sideboksene i vertikalplanet.
Steinar
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Hallstein Mårstøl
- Gullbruker
25/06/2009 22:30 #3429
av Hallstein Mårstøl
Besvart av Hallstein Mårstøl i emne Sv:Sidebokser
Dette kan du endre i css filen(e).
- Steinar Eikemo
- Emneforfatter
- Nybegynner
Less
Mer
- Mottatte takk 0
25/06/2009 23:32 #3438
av Steinar Eikemo
Besvart av Steinar Eikemo i emne Sv:Sidebokser
Ok, men der hadde det vært veldig greit med litt kodeforståelse....det blir å prøve og se hva som skjer hvis jeg endrer noe av koden.
Går det an å legge til litt intern informasjon etter kodene slik at jeg vet hvilke og hvor forandringen skjer? Hvilke syntax skal jeg isåfall bruke?
Mvh
Steinar
Går det an å legge til litt intern informasjon etter kodene slik at jeg vet hvilke og hvor forandringen skjer? Hvilke syntax skal jeg isåfall bruke?
Mvh
Steinar
- Hallstein Mårstøl
- Gullbruker
26/06/2009 19:31 #3440
av Hallstein Mårstøl
Besvart av Hallstein Mårstøl i emne Sv:Sidebokser
Opplever ofte at det som fungerer på en template blir katastrofe på ett annet template.
Blir derfor litt vanskelig å si nøyaktig hva som fungerer hos deg.
En god start er å bruke Firefox og installere f.eks. Web Developer plug-in. Det er pek og klikk for å se hvor det ligger i css filen.
Blir derfor litt vanskelig å si nøyaktig hva som fungerer hos deg.
En god start er å bruke Firefox og installere f.eks. Web Developer plug-in. Det er pek og klikk for å se hvor det ligger i css filen.
- Steinar Eikemo
- Emneforfatter
- Nybegynner
Less
Mer
- Mottatte takk 0
03/07/2009 11:26 #3456
av Steinar Eikemo
Besvart av Steinar Eikemo i emne Sv:Sidebokser
Har nå installet Web Developer men ble ikke så mye klokere
Ser at det er svært mye som kan endres i CSS fila her angående utseende men er allikevel mye jeg ikke får endret.
Har opprettet en ny template som jeg har kalt magic ( etter eksempel fra boka Zen-cart boka som jeg har ivestert i) Ligger hele "layouten" for min magic template i CSS filen til magic? Eller er det deler som ligger andre steder? Hvis dere skjønner.....
Finner heller ikke hvordan jeg får endret farge på skriften i "headeren og footeren" Der hvor det "normalt" står Min konto, Logg inn,..etc...
Mvh
Steinar
Ser at det er svært mye som kan endres i CSS fila her angående utseende men er allikevel mye jeg ikke får endret.
Har opprettet en ny template som jeg har kalt magic ( etter eksempel fra boka Zen-cart boka som jeg har ivestert i) Ligger hele "layouten" for min magic template i CSS filen til magic? Eller er det deler som ligger andre steder? Hvis dere skjønner.....
Finner heller ikke hvordan jeg får endret farge på skriften i "headeren og footeren" Der hvor det "normalt" står Min konto, Logg inn,..etc...
Mvh
Steinar
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
03/07/2009 19:34 #3457
av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Sidebokser
Vel ... det er nok bare å begynne å lese på css, html, php og Zen Cart malbygging.
Dette blir nok et litt for omfattende kapittel til at noen vil kunne lære deg dette gjennom en forumtråd.
Forstår at du vil lære, men da finnes det faktisk også informasjon om alt dette fra før. Både i form av bøker og fritt tilgjengelige guider på nettet generelt og også zen-cart.com.
Dette blir nok et litt for omfattende kapittel til at noen vil kunne lære deg dette gjennom en forumtråd.
Forstår at du vil lære, men da finnes det faktisk også informasjon om alt dette fra før. Både i form av bøker og fritt tilgjengelige guider på nettet generelt og også zen-cart.com.
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.