Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Sidebokser

Mer
25/06/2009 12:15 #3426 av Steinar Eikemo
Sidebokser opprettet av Steinar Eikemo
Hei,

Skulle gjerne ha flyttet sideboksen "search" litt lenger ned på siden så det ble litt mer avstand til headeren over...eller generelt hvordan øker man avstanden mellom sideboksene i vertikalplanet.

Steinar

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
25/06/2009 22:30 #3429 av Hallstein Mårstøl
Dette kan du endre i css filen(e).

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
25/06/2009 23:32 #3438 av Steinar Eikemo
Besvart av Steinar Eikemo i emne Sv:Sidebokser
Ok, men der hadde det vært veldig greit med litt kodeforståelse....det blir å prøve og se hva som skjer hvis jeg endrer noe av koden.
Går det an å legge til litt intern informasjon etter kodene slik at jeg vet hvilke og hvor forandringen skjer? Hvilke syntax skal jeg isåfall bruke?

Mvh
Steinar

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
26/06/2009 19:31 #3440 av Hallstein Mårstøl
Opplever ofte at det som fungerer på en template blir katastrofe på ett annet template.
Blir derfor litt vanskelig å si nøyaktig hva som fungerer hos deg.

En god start er å bruke Firefox og installere f.eks. Web Developer plug-in. Det er pek og klikk for å se hvor det ligger i css filen.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
03/07/2009 11:26 #3456 av Steinar Eikemo
Besvart av Steinar Eikemo i emne Sv:Sidebokser
Har nå installet Web Developer men ble ikke så mye klokere :(

Ser at det er svært mye som kan endres i CSS fila her angående utseende men er allikevel mye jeg ikke får endret.

Har opprettet en ny template som jeg har kalt magic ( etter eksempel fra boka Zen-cart boka som jeg har ivestert i) Ligger hele "layouten" for min magic template i CSS filen til magic? Eller er det deler som ligger andre steder? Hvis dere skjønner..... :)

Finner heller ikke hvordan jeg får endret farge på skriften i "headeren og footeren" Der hvor det "normalt" står Min konto, Logg inn,..etc...

Mvh
Steinar

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
03/07/2009 19:34 #3457 av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Sidebokser
Vel ... det er nok bare å begynne å lese på css, html, php og Zen Cart malbygging.

Dette blir nok et litt for omfattende kapittel til at noen vil kunne lære deg dette gjennom en forumtråd.

Forstår at du vil lære, men da finnes det faktisk også informasjon om alt dette fra før. Både i form av bøker og fritt tilgjengelige guider på nettet generelt og også zen-cart.com.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo