Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Zen-cart som kassesystem i butikk

Mer
24/09/2009 22:35 #3621 av Rune Christensen
Jeg tenker litt på å sette opp Zen-cart som et kassesystem i en butikk. Med litt tilpassning skal man kunne bruke Zen-cart til alt. Dvs. webshop, fakturasystem, lagesystem og kassesystem.

Hvorfor ikke som kassesystem også?

Første utfordring liger i å få til et strekkodesystem og en strekkodeleser som legger produkter rett i handlekurven.

Utfordring 2
Sende riktig beløp til en termanial i butikken.
Dette må nok kanskje gjøres med et lokalt program på den maskin som er koblet til terminalen og kan sikkert ikke gjøres fra browsern.
Om noen vet noe om dette så skrik ut, jeg skal ta å sjekke opp litt vertfall.

Ser for meg at det lages en egen side hvor butikkansatta velger først mellom f.eks Hurtigkunde og kunderegistrering.
Ved velg av Hurtigkunde kommer man innpå en fast "bruker" som bare heter f.eks "kassekunde" evt, registrerer kunden.

Deretter skanner man inn eller søker opp produktet, legger det i handlekurven og velger cash/visa og trykker fullfør.
Deretter skl det kunne gå et signal til terminalen. (evt kasseskuffen så den åpner seg.)

Tanker om dette?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
Mer
25/09/2009 10:37 #3624 av Rune Christensen
Skal sjekkes ut, takker!

Har du noen erfaring med den?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
  • Eirik Bruvik
  • Besøkende
  • Besøkende
25/09/2009 21:41 #3626 av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:Zen-cart som kassesystem i butikk
Dette var interessant. Jeg prøvde online-demoen og det ser jo ut som om dette kan løse problemet når nettsalg og disksalg forsyner seg fra samme lager. Og det til en brøkdel av prisen av en standard POS-løsning. Andre POS-løsninger har jo ikke sitt utspring i netthandelløsninger, og bærer preg av det. Jeg ser fram til å høre mer om dette.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
02/10/2009 09:30 #3645 av Kjetil Skjellerud
Dette virker jo veldig bra for de som har en fysisk butikk i tilegg, man slipper å risikere at noen betiller på nett samtidig som den siste varen på lager går ut av butikk. idag må man da beklage at det ikke er på lager eller informere om at det er leveringstid. Mitt spørsmål er egentlig, er det noen som har en formening om hvordan denne løsningen er i forhold til norske lover å regler i forhold til regnskap.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo