Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Zen-cart som kassesystem i butikk

  • Eirik Bruvik
  • Besøkende
  • Besøkende
02/10/2009 10:17 #3646 av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:Zen-cart som kassesystem i butikk
Det er jo krav om kasseapparat ved varesalg. Men et salg registrert på denne måten som nevnt over, er vel prinsippielt det samme som et ordinært salg i nettbutikken. Man logger seg inn, foretar et utvalg, godkjenner og registrerer betaling. Forskjellen er at her gjør butikkinnehaveren det på vegne av en tilstedeværende kunde. Kunden må få anledning til å se priser, antall og sluttsum før fullføring. Sånn sett kunne man bruke den ordinære nettbutikken til å gjøre akkurat det samme som OllaCart, det er egentlig mer snakk om et annet grensesnitt som legger seg mer mot en tradisjonell butikkhandel.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
02/10/2009 10:22 #3647 av Rune Christensen
Dette er jo noe vi burde være helt sikkere på.

Jeg tror også at dette ikke burde være noe problem.

Hvor kan finne ut av dette tro?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Eirik Bruvik
  • Besøkende
  • Besøkende
02/10/2009 10:58 #3648 av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:Zen-cart som kassesystem i butikk
Jeg får vel rette meg selv litt. Det er en viktig forskjell - og det er vel nettopp det som er knyttet til kravet om kasseapparat. Det gjelder overføring av kontante penger - særlig penger i labben. Det gjøres jo ikke ved netthandel. Overført beløp blir registrert i en eller annen form. Betaling med kort i butikk er kontantsalg, men det registreres på terminal og er et likeverdig system i forhold til kasse. Det samme vil bruk av et godkjent ordre/fakturasystem være. Så hvis man utsteder en kontantfaktura er også dette likeverdig har jeg forstått. Men for å avklare dette må vel spørsmålet gå til skatteetaten eller et regnskapsbyrå. Det som vil være viktig er jo hvordan rapportene lages i OllaCart. En pc-kasse er jo likeverdig med en annen kasse, så det er vel kanskje der man må kikke litt.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
06/11/2009 00:02 #3718 av Grethe C Nordheim
Så lenge det er mulig å skrive ut en kontantfaktura så er det holdbart etter regnskapsloven. Men kunden har krav på en slik faktura. Dog må det legges til at regnskapsloven endrer seg så ofte at det er jo et mareritt å skulle holde alle detaljer i de korrekte former.

Hvorvidt dette er mulig å bruke zen-cart til er noe andre må svare på. Der er jeg ferskere enn ferskest. Men jeg håper det beste :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
22/04/2010 13:37 #4101 av Kjetil Skjellerud
Er det noen som har testet ut Ollacart eventuelt om det er noen som bruker den operativt i sin butikk, ser på hjemmesiden at den er oversatt til norsk.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
22/04/2010 14:15 #4104 av Rune Rasmussen
Oversatt og oversatt, er vel noen Google oversettelse. Eller det må ha vært en engelskmann med dårlig norsk som oversatte, for bra er det ikke. Krever opprydding og språkvask for de som skal bruke dette.

Forøvrig er det jo fritt frem for deg å prøve selv, så kan du poste dine erfaringer her for andre etterpå. Bare å kontakte dem, eller bestill en tidsbegrenset demo på nettsiden. ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo