Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.
Zen-cart som kassesystem i butikk
- Eirik Bruvik
- Besøkende
02/10/2009 10:17 #3646
av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:Zen-cart som kassesystem i butikk
Det er jo krav om kasseapparat ved varesalg. Men et salg registrert på denne måten som nevnt over, er vel prinsippielt det samme som et ordinært salg i nettbutikken. Man logger seg inn, foretar et utvalg, godkjenner og registrerer betaling. Forskjellen er at her gjør butikkinnehaveren det på vegne av en tilstedeværende kunde. Kunden må få anledning til å se priser, antall og sluttsum før fullføring. Sånn sett kunne man bruke den ordinære nettbutikken til å gjøre akkurat det samme som OllaCart, det er egentlig mer snakk om et annet grensesnitt som legger seg mer mot en tradisjonell butikkhandel.
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Rune Christensen
- Emneforfatter
- Gullbruker
Less
Mer
02/10/2009 10:22 #3647
av Rune Christensen
Besvart av Rune Christensen i emne Sv:Zen-cart som kassesystem i butikk
Dette er jo noe vi burde være helt sikkere på.
Jeg tror også at dette ikke burde være noe problem.
Hvor kan finne ut av dette tro?
Jeg tror også at dette ikke burde være noe problem.
Hvor kan finne ut av dette tro?
- Eirik Bruvik
- Besøkende
02/10/2009 10:58 #3648
av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:Zen-cart som kassesystem i butikk
Jeg får vel rette meg selv litt. Det er en viktig forskjell - og det er vel nettopp det som er knyttet til kravet om kasseapparat. Det gjelder overføring av kontante penger - særlig penger i labben. Det gjøres jo ikke ved netthandel. Overført beløp blir registrert i en eller annen form. Betaling med kort i butikk er kontantsalg, men det registreres på terminal og er et likeverdig system i forhold til kasse. Det samme vil bruk av et godkjent ordre/fakturasystem være. Så hvis man utsteder en kontantfaktura er også dette likeverdig har jeg forstått. Men for å avklare dette må vel spørsmålet gå til skatteetaten eller et regnskapsbyrå. Det som vil være viktig er jo hvordan rapportene lages i OllaCart. En pc-kasse er jo likeverdig med en annen kasse, så det er vel kanskje der man må kikke litt.
- Grethe C Nordheim
- Seniorbruker
- Sans for design og teknikk
Less
Mer
- Mottatte takk 3
06/11/2009 00:02 #3718
av Grethe C Nordheim
Besvart av Grethe C Nordheim i emne Sv:Zen-cart som kassesystem i butikk
Så lenge det er mulig å skrive ut en kontantfaktura så er det holdbart etter regnskapsloven. Men kunden har krav på en slik faktura. Dog må det legges til at regnskapsloven endrer seg så ofte at det er jo et mareritt å skulle holde alle detaljer i de korrekte former.
Hvorvidt dette er mulig å bruke zen-cart til er noe andre må svare på. Der er jeg ferskere enn ferskest. Men jeg håper det beste
Hvorvidt dette er mulig å bruke zen-cart til er noe andre må svare på. Der er jeg ferskere enn ferskest. Men jeg håper det beste
- Kjetil Skjellerud
- Juniorbruker
Less
Mer
- Mottatte takk 0
22/04/2010 13:37 #4101
av Kjetil Skjellerud
Besvart av Kjetil Skjellerud i emne Sv:Zen-cart som kassesystem i butikk
Er det noen som har testet ut Ollacart eventuelt om det er noen som bruker den operativt i sin butikk, ser på hjemmesiden at den er oversatt til norsk.
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
22/04/2010 14:15 #4104
av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Zen-cart som kassesystem i butikk
Oversatt og oversatt, er vel noen Google oversettelse. Eller det må ha vært en engelskmann med dårlig norsk som oversatte, for bra er det ikke. Krever opprydding og språkvask for de som skal bruke dette.
Forøvrig er det jo fritt frem for deg å prøve selv, så kan du poste dine erfaringer her for andre etterpå. Bare å kontakte dem, eller bestill en tidsbegrenset demo på nettsiden.
Forøvrig er det jo fritt frem for deg å prøve selv, så kan du poste dine erfaringer her for andre etterpå. Bare å kontakte dem, eller bestill en tidsbegrenset demo på nettsiden.
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.