Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Endre kunderegistrering

  • SafeCare
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
08/06/2006 09:41 #365 av SafeCare
Endre kunderegistrering opprettet av SafeCare
Hei

Jeg har oppdatert pakkseddel og faktura slik at postnr kommer foran sted, men det er fremdeles feil på nettsiden. Noen som vet hvordan jeg bytter om plassene på nettsiden? Kunne også tenkt meg et ekstra felt hvor kunden kan registrere Org.nr....

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/06/2006 09:38 #375 av Sten Johnsen
Hei!
Jeg har gjort noe av dette, men er ikke sikker på om det er den beste måten å gjøre det på.

Først må du sette adresseformatet til Norge til 5. Det gjør du via admin/Land om du ikke har det allerede.

Dernest lagde jeg en ny fil ved navn blk_address_format_no.php
basert på den som heter blk_address_format_us.php som ligger i www.butikk.no/includes/blocks
Denne filen angir hvordan adresseformatet skal være satt opp.

Dernest må du lage din egen template for create account som du legger i www.butikk.no/includes/templates/din_mal..._account_default.php
Kopier filen fra www.butikk.no/includes/templates/templat..._account_default.php

Her endrer du blk_address_format_us.php til blk_address_format_no.php om du føler for det.

Vil du ta vare på org numre også, mener jeg det skal være en mod som gjør dette et sted. Er ikke sikker, men om du leter litt mener jeg det skal være mulig å finne den.

/Sten

Nettside: www.thinea.no
Løsninger som er enkle å vedlikeholde og som krever minst mulig teknisk kunnskap for å kunne brukes

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • SafeCare
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
09/06/2006 11:02 #378 av SafeCare
Besvart av SafeCare i emne Sv:Endre kunderegistrering
Hei

Takk for informasjonen. Jeg løste problemet med postnummer og sted ved å endre rekkefølgen i blk_address_format_us. Jeg plasserte ENTRY_POST_CODE foran ENTRY_CITY og vips så var alt i orden.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo