Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

nede pga at one.com har oppdatert til php 5.3 !!

  • Johnny Olafsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
24/11/2009 18:48 #3753 av Johnny Olafsen
Hei
Nettbutikken min ""zen-chart open code"" er nå nede etter at one.com har oppdatert serveren sin fra php5.2 til php5.3
Leste en plass at zen-chart butikker ville bli ubrukelig etter hvert som servere oppdaterer til php5.3.
Er dette RIKTIG?? noen som vet?
Jeg har 1.3.7 med sikkerhets patch.
Takknemmelig for råd som vil få butikken min opp på beina igjen.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
25/11/2009 00:58 #3762 av Stian Wessel-Berg Skjold
Hei, det ble akkurat for noen dager siden gitt ut en patch som fikser dette problemet. Patchen er derimot kun for versjon 1.38, men leser du hele posten så står det hvordan du kan forsøke å fikse dette selv ved å redigere enkelte php-filer for å få 1.37 til å virke. Ta sikkerhetskopi før du gjør dette! VIKTIG!

Se mer på det engelske Zen Cart forumet:
www.zen-cart.com/forum/showthread.php?t=140960

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Johnny Olafsen
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
25/11/2009 17:08 #3767 av Johnny Olafsen
Besvart av Johnny Olafsen i emne Sv:nede pga at one.com har oppdatert til php 5.3 !!
Hei
Ja, nedetiden min ble bare 10timer.. fikk søkt litt på nett, (tysk zen side fant jeg det med å sette "zen" forran date, og erge problemet fant jeg erstattnings "kommando" for på en annen plass, så det lar seg løse, egentlig bare å følge feilmeldingene som kommer opp, og løse en etter en.
NB! glad for at jeg tok backup av databasen min FØR jeg begynnte forsøket på å endre kommandoene....
Det jeg gjorde for å få frem nettbutikken min igjen var røffelig det som zen foreslår, som løsning også for 1.3.7 innstallasjoner.
Ser iallefall til å virke som før, så langt.. :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo