Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

wordpress

Mer
03/01/2010 20:26 #3845 av Harald Hoel
wordpress opprettet av Harald Hoel
Går det an å integrere wordpress med dette? Ser ut som det er begrenset med muligheter for å lage innhold.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
04/01/2010 00:21 #3847 av Grethe C Nordheim
Besvart av Grethe C Nordheim i emne Sv:wordpress
Begrenset er dette ihvertfall ikke. Såpass kan jeg si. Du har all mulighet til å lage ekstra sider, både i selve zen-cart og å linke til sider du lagrer eksternt på serveren din. Der har du også muligheten til å lagre wordpress. Og vips så har du det enkelt integrert i zen-cart.

Men noe sier meg at du kan få problemer med å finne ut av alt dette? Kan du noe som helst med html-css-php? Kjekt å vite for oss som forsøker å svare, for da vet vi hvor detaljert vi må beskrive noe :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
04/01/2010 00:32 #3848 av Harald Hoel
Besvart av Harald Hoel i emne Sv:wordpress
Takk for svar. Jeg har ikke så mye greie på det men kan da å bruke FTP og enkle ting i headere og footere. Du kan vel kalle meg grønn light.
Hvor lager du ekstra sider i zen cart? Jeg synes alt er så vanskelig beskrevet. Sikkert lett når man kan det men her er nok læringskurven bratt.Ser på ferige butikker at de blir veldig bra så det her skal jeg få banket inn i hodet.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
04/01/2010 00:46 #3850 av Grethe C Nordheim
Besvart av Grethe C Nordheim i emne Sv:wordpress
Nå skal vi se her da

Admin - Verktøy der velger du "Ekstrasider"
Da får du mange forskjellige typer som allerede ligger der. De er bare å redigere i vei med. Dog anbefaler jeg at du leser det som står på "What is EZ-pages" først. De er nemlig ganske geniale etter min mening.

Men om du nå skulle ha behov for flere sider her da klikker du på "Ny fil" kanppen. Fyller inn det innholdet du trenger der. Aller helst i html, men det går faktisk bra uten. Dog er noen enkle html koder enkle å kunne har jeg funnet ut.

Prøv deg litt frem med å lage sider der, redigere på de som er der osv. Alle "radioboksene" som skal hukes av på toppen viser hvor linken til siden du lager blir liggende.

Og du, så lenge du ikke har begynt å legge inn varer osv i butikken din så er det ikke farlig å eksperimentere litt. Det værste som kan skje er at du må laste den opp på nytt :)

Lykke til ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo