Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Rapport med varenummer

Mer
05/01/2010 13:18 #3853 av Arild Balog
Nå er jo varetellingens dager her.
I den anledning ønsker jeg å laste ned en oversikt/rapport av varene som ligger i nettbutikken, for å samkjøre denne med offline telleliste.
Men, finnes det en måte å få en slik rapport med de varenumrene jeg har gitt den enkelte vare?
#id nummeret gitt av zencart til den enkelte vare er av null verdi for meg...

På forhånd takk.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
05/01/2010 16:47 #3854 av Rune Rasmussen
phpMyAdmin el.l. ;)

Noen lever i den tro at søkefeltene på nett er til pynt og bortkastet tid, men test gjerne med 'report', 'inventory list' osv.: www.zen-cart.com/index.php?main_page=index&cPath=40 ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
05/01/2010 19:43 #3855 av Lars Olav Tveito
Flere muligheter. Du kan laste over fra sql-basen til excel med en odbc-kobling og lage rapporten der. Eller du kan modifisere lagerrapporten i admin.

Filen stats_products_lowstock.php er lagerantall-rapporten.

Endre rad 71-75:
Code:
<td width="5%" align="right" class="dataTableHeadingContent"><?php echo TABLE_HEADING_NUMBER; ?></td> <td width="7%" align="right" class="dataTableHeadingContent"><?php echo TABLE_HEADING_MODEL; ?></td> <td width="2%" class="dataTableHeadingContent">&nbsp;</td> <td width="70%" class="dataTableHeadingContent"><?php echo TABLE_HEADING_PRODUCTS; ?></td> <td width="16%" align="center" class="dataTableHeadingContent"><?php echo TABLE_HEADING_VIEWED; ?>&nbsp;</td>

Rad 80:
Code:
$products_query_raw = "select p.products_id, p.products_model, pd.products_name, p.products_quantity, p.products_type from " . TABLE_PRODUCTS . " p, " . TABLE_PRODUCTS_DESCRIPTION . " pd where p.products_id = pd.products_id and pd.language_id='" . $_SESSION['languages_id'] . "' order by p.products_quantity, pd.products_name";

Sett inn ny rad 100:
Code:
<td class="dataTableContent" align="right"><?php echo $products->fields['products_model']; ?>&nbsp;&nbsp;</td>

Da har du en rapport som tar med produktmodell-feltet. Dette bruker jeg til å ha varenummeret i.

www.zendi.no - smykkeskrin, klokkeskrin, toalettmapper

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
06/01/2010 02:16 #3856 av Grethe C Nordheim
Rune skrev:

phpMyAdmin el.l. ;)

Noen lever i den tro at søkefeltene på nett er til pynt og bortkastet tid, men test gjerne med 'report', 'inventory list' osv.: www.zen-cart.com/index.php?main_page=index&cPath=40 ;)



Rune da, det er da klart at søkefelt på nett er til pynt ;)


Ellers så fant jeg ut sjøl at for å kunne bruke mine egne varenumre så la jeg de inn sammen med produktteksten, dermed så blir forhåpentligvis varetellinga mi til neste år enkel. Bare som et tips til andre som har små og enkle nettbutikker. Det nytter neppe om varenumrene er milelange.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo