- Mottatte takk 0
Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.
Metervarer
- Tor Borthen
- Emneforfatter
- Nybegynner
Less
Mer
08/02/2010 12:08 #3958
av Tor Borthen
Metervarer opprettet av Tor Borthen
Sliter med å sette opp en butikk i oscommerce, og vil undersøke om Zen Cart kanskje er løsningen...
Varene skal bla. bestå av stoffer i metervare, og det skal da være mulig å velge en valgfri/egendefinert lengde, f.eks. med 0,5 m intervall.
Hvordan ville dette løses i Zencart? I osc ser det ut til at det må defineres en vare, deretter må attributtet lengde legges til, og attributtet må tildeles verdiene 0,5 - 1,0 - 1,5 - ... - 99,5 - 100 etc manuelt. Og dette må gjøres for hver eneste vare.
Relativt tidkrevende og i praksis ubrukelig. Vil dette kunne løses mer elegant i Zen Cart?
Varene skal bla. bestå av stoffer i metervare, og det skal da være mulig å velge en valgfri/egendefinert lengde, f.eks. med 0,5 m intervall.
Hvordan ville dette løses i Zencart? I osc ser det ut til at det må defineres en vare, deretter må attributtet lengde legges til, og attributtet må tildeles verdiene 0,5 - 1,0 - 1,5 - ... - 99,5 - 100 etc manuelt. Og dette må gjøres for hver eneste vare.
Relativt tidkrevende og i praksis ubrukelig. Vil dette kunne løses mer elegant i Zen Cart?
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Kjetil Skjellerud
- Juniorbruker
Less
Mer
- Mottatte takk 0
08/02/2010 12:53 #3959
av Kjetil Skjellerud
Besvart av Kjetil Skjellerud i emne Sv:Metervarer
Jeg har varer i metervare, det eneste jeg har gjort i Zen_cart er og satt hvilket intervall man kan bestille på. f.eks 0.5 betyr at de kan bestille antall på f.eks 2,5meter men ikke 2,2m
Setter du intervall 0.1 kan kunden bestille lenger med presisjon på 10cm.
Den eneste svakheten jeg ikke har funnet ut av er at kunden må benytte . istedenfor , når de bestiller varen.
Setter du intervall 0.1 kan kunden bestille lenger med presisjon på 10cm.
Den eneste svakheten jeg ikke har funnet ut av er at kunden må benytte . istedenfor , når de bestiller varen.
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.