Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Endre farger

  • Fresh
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
15/06/2006 18:41 #396 av Fresh
Endre farger opprettet av Fresh
Først vil jeg takke for et bra, norsk forum!

Jeg er ganske fersk innenfor Zen Cart, så jeg lurer på om det er noen enklere måte å endre fargene på webshop'en enn å gjøre det i css-fila. Det jeg har gjort hittil er å redigere css-fila og finne passende fargekode i Photoshop. Det er ganske tungvindt og jeg synes det er vanskelig å finne ut hva som er hva i css-fila.

Så, finnes det noen snarvei?

I tillegg lurer jeg på hvor jeg skal kopiere css-fila for å overstyre den.

:S

På forhånd takk for alle innspill!

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Eirik Bruvik
  • Besøkende
  • Besøkende
15/06/2006 21:10 #398 av Eirik Bruvik
Besvart av Eirik Bruvik i emne Sv:Endre farger
css skal jo gjøre livet enklere da. Men du kan jo for eksempel åpne css-fila i et program som heter TopStyleLite, helt gratis, www.bradsoft.com Da blir det enklere å se valgene og gjøre endringer. Noen bruker Dreamweaver, men hvis du ikke allerede har det er ikke detnoe du kjøper for dette formålet.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
15/06/2006 21:45 #400 av Rune Christensen
Besvart av Rune Christensen i emne Sv:Endre farger
overeride css fil skal ligge i classic/css
den orginale ligger default_template/css

For å finne den aktuelle css classen velg \"vis kildekode\" i browsern og søk deg fram til riktig sted, deretter finn den aktuelle klassen og søk deg fram til rigtig klasse eller id i css fila.

css og fargekoder i er nok det beste og enkleste måten, kanskje ikke så intuativt men når du kommer inn i det er det fint :)

Personlig bruker jeg bare notepad++ til å redigere css, topstylelite er også ok men notepad++ er kjekt for den kan også brukes til å redigere .php, .html å alt.<br><br>Melding redigert av: Koolaid, den: 16.06.2006 13:39

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Fresh
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
16/06/2006 13:20 #409 av Fresh
Besvart av Fresh i emne Sv:Endre farger
Takk skal dere ha, begge to! Dette gjorde susen. B)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
17/06/2006 18:34 #416 av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Endre farger
koolaid skrev:

For å finne den aktuelle css classen velg \&quot;vis kildekode\&quot; i browsern og søk deg fram til riktig sted, deretter finn den aktuelle klassen og søk deg fram til rigtig klasse eller id i css fila.


Eller enda bedre, sleng inn Firefox med Web Developer Extension: chrispederick.com/work/webdeveloper/ ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo