Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

phpmail vs. ekstern mailprog

Mer
01/06/2010 00:12 #4270 av Bjørnar Sæhle
Hei alle,
Har hatt litt problemer med å sende html mail etter oppgradering til 1.3.9, men klarte å fikse det til slutt. I den forbindelse vurderte jeg sterkt å gå over til ett eksternt nyhetsbrev mail program som f.eks mailchimp.
Jeg lurte på deres erfaringer / tanker rundt brukes av export av epostadresser til f.eks mailchimp eller å forsette å bruke phpmail nyhetsbrev som er innlagt i zen cart.

Jeg har nesten 1100 personer på listen jeg sender nyhetsbrev til (disse har selvfølgelig frivelig lagt seg til listen), og mailene php mail genererer er på mellom 10k og 20k i størrelse.

Setter veldig pris på tilbakemeldinger her.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
01/06/2010 15:38 #4273 av Rune Rasmussen
1100 abonnementer skal normalt ikke by på problemer om ikke server er overbefolket og j.... treig.

Uansett, om du bruker en SMTP-konto fremfor phpmail på server vil e-postutsendingen normalt være mye mer stabil. Prøv det først.

PS! Nå vet jeg forresten ikke om du mener phpmail som står for levering av e-post på server, eller "eksternt" program for nyhetsbrev - men velger å ta det som førstnevnte til du gir mer utfyllende og nøyaktige opplysninger om hva som menes. ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
04/06/2010 14:19 #4290 av Bjørnar Sæhle
Prøver igjen å forklare meg jeg =)
Jeg bruker den innebyggde funksjonen i Zen cart under verktøy --> nyhetsbrev nå til å sende ut nyhetsbrev i html format. Sender ut ca 2 nyhetsbrev i uken, og har sender nesten 1100 stk hver gang.

Lurer på å gå over til ekstern program til å sende ut nyhetsbrev (f.eks thunderbird) eller webbaserte programmer som f.eks mailchimp, og lurte på om noen hadder erfaringer i forhold til dette å dele? :D

På forhånd takk :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo