Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Likestille template med logo

  • Tor Andre Vikki
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
20/06/2006 22:17 #428 av Tor Andre Vikki
Likestille template med logo opprettet av Tor Andre Vikki
Hei.

Nå har jeg lett og lett, men ikke funnet noe. Jeg vet jeg har postet om noe liknende før. Nå står jeg fast. Kan noen se på www.jarbeauty.no/webshop

Jeg finner ikke ut hvordan jeg likestiller butikken med logo og finner heller ikke ut hvor jeg fjernerr mellomrommet mellom logo og sidebokser. Vil også ha rammet inn mainpage teksten slik som i de eldre versionene. Noen som kan hjelpe?

EDIT: Løste problemet med å legge inn en anne template jeg har laget, men jeg hører gjerne på løsningen uansett.<br><br>Melding redigert av: tavikki, den: 20.06.2006 22:27

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
22/06/2006 17:46 #444 av Rune Rasmussen
Tror du bør legge inn noen flere nettlesere, og sjekke sidene du lager i dem. Firefox og IE er minimum av hva en webutvikkler må/bør ha ettersom de kan gi veldig store forskjeller i design om man ikke gjør ting riktig.

Bare å sjekke dine siste sider i Firefox så ser du hva jeg mener.. ;)

Husk også at i enkelte kundegrupper vil du finne så mye som 30-40% Firefox-brukere, og i ekstreme tilfeller enda flere. Kjipt å levere sider som vises feil da..

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Tor Andre Vikki
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
23/06/2006 06:28 #451 av Tor Andre Vikki
Besvart av Tor Andre Vikki i emne Sv:Likestille template med logo
Hei Rune. Selv om du til tider kan være meget kvass er jeg meget fornøyd med at du er der jeg er. Hva jeg mener med dette er at du lærer meg en del ting som burde være en selvfølge. Jeg har nå installert firefox å ser at her må en forandring til. Spm 1 er på www.pocket-bike.no er butikken venstrestilt i firefox, men ikkke i i.e hva gjør jeg med det? (Kremt) unnskyld, hvordan løser jeg dette? Spm 2 kommer litt senere da jeg har funnet det:)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
23/06/2006 09:33 #452 av Rune Rasmussen
Beklager om jeg føltes kvass nå, var ikke helt meningen her. ;)

Men problemet ditt ser ut til å være at utviklerne av Zen Cart har gått fra 1 til 2 stilark (gudene vet hvorfor de gjør ting så vanskelig..;)), men dette betyr bl.a at det finnes to forekomster av bredde på hovedfeltet - i hvert av stilarkene.

Om ditt template er fra 1.2.x og ikke er oppdatert har du sannsynligvis bare et stilark for selve siden, og du bør da oppdatere, eller kanskje enklest - begynne på nytt med å tilpasse std. templatet.

Om du derimot har to stilark nå må du passe på å endre bredden i begge, om jeg ikke husker feil i farta skal du se etter #mainWrapper i stylesheet_new.css
Dvs. bredden skal her angis til det samme som i .centershop i stylesheet_original.css

EKSTRA TIPS! Installer Web Developer tillegget i Firefox, så kan du bl.a. høyreklikke og velge vis ID/Klasse for å se hva som styrer stilene på siden - alle vises ikke men det er ofte god hjelp likevell. ;)
chrispederick.com/work/webdeveloper/ eller
addons.mozilla.org/firefox/60/

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
23/06/2006 09:39 #453 av Rune Rasmussen

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo