Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Datoformat i databasen

Mer
09/06/2010 09:20 #4313 av Ingrid Jeanette Flåterud
Trenger å eksportere filer fra database til regnskap, men det kræsjer fordi regnskap ikke vil ha det amerikanske datoformatet. Tutorialen for å endre dette på ZC funker ikke, for filen ser annerledes ut (kanskje basert på en gamlere versjon?).

Noen her inne som vet hvordan jeg endrer det til norsk datoformat? Ser at setlocale er satt til norsk, men raw er fortsatt amerikansk tror jeg, og det kommer i alle fall som amerikansk i databasen.

Hjelp?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/06/2010 11:18 #4315 av Bjørnar Sæhle

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/06/2010 13:02 #4316 av Ingrid Jeanette Flåterud
Ja, det er den som ikke stemmer med fila mi.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/06/2010 13:52 #4317 av Rune Rasmussen
Databasens oppbygging påvirkes ikke av valgt visning i nettbutikkens filer nei, naturlig nok. Da hadde jo folk fått problemer med flerspråklige sider. ;)

Du får lage deg et skikkelig eksportskript. Eller du kan endre datokolonnen til ønsket visning i Excel, OpenOffice el.l., på hver fil du eksporterer.

Lykke til. :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/06/2010 15:26 #4319 av Ingrid Jeanette Flåterud
Men det går jo ikke å endre i excel, for der vises det bare som ###### selv om den er satt til dd.mm.åååå tt:mm. Så fort den kommer over i regnskap, så er den amerikansk igjen, og jeg skjønner ikke en dritt.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
09/06/2010 16:47 #4320 av Rune Rasmussen
Vises som ##### når kolonnen er for smal, bare utvid den. Deretter merker du hele kolonnen og endrer på visningen av dato.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo