- Mottatte takk 0
Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.
Datoformat i databasen
- Ingrid Jeanette Flåterud
- Emneforfatter
- Seniorbruker
Less
Mer
09/06/2010 09:20 #4313
av Ingrid Jeanette Flåterud
Datoformat i databasen opprettet av Ingrid Jeanette Flåterud
Trenger å eksportere filer fra database til regnskap, men det kræsjer fordi regnskap ikke vil ha det amerikanske datoformatet. Tutorialen for å endre dette på ZC funker ikke, for filen ser annerledes ut (kanskje basert på en gamlere versjon?).
Noen her inne som vet hvordan jeg endrer det til norsk datoformat? Ser at setlocale er satt til norsk, men raw er fortsatt amerikansk tror jeg, og det kommer i alle fall som amerikansk i databasen.
Hjelp?
Noen her inne som vet hvordan jeg endrer det til norsk datoformat? Ser at setlocale er satt til norsk, men raw er fortsatt amerikansk tror jeg, og det kommer i alle fall som amerikansk i databasen.
Hjelp?
Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.
- Bjørnar Sæhle
- Seniorbruker
- If it ain't broke, don't fix it
09/06/2010 11:18 #4315
av Bjørnar Sæhle
Besvart av Bjørnar Sæhle i emne Sv:Datoformat i databasen
- Emneforfatter
- Seniorbruker
Less
Mer
- Mottatte takk 0
09/06/2010 13:02 #4316
Besvart av Ingrid Jeanette Flåterud i emne Sv:Datoformat i databasen
Ja, det er den som ikke stemmer med fila mi.
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
09/06/2010 13:52 #4317
av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Datoformat i databasen
Databasens oppbygging påvirkes ikke av valgt visning i nettbutikkens filer nei, naturlig nok. Da hadde jo folk fått problemer med flerspråklige sider.
Du får lage deg et skikkelig eksportskript. Eller du kan endre datokolonnen til ønsket visning i Excel, OpenOffice el.l., på hver fil du eksporterer.
Lykke til.
Du får lage deg et skikkelig eksportskript. Eller du kan endre datokolonnen til ønsket visning i Excel, OpenOffice el.l., på hver fil du eksporterer.
Lykke til.
- Emneforfatter
- Seniorbruker
Less
Mer
- Mottatte takk 0
09/06/2010 15:26 #4319
Besvart av Ingrid Jeanette Flåterud i emne Sv:Datoformat i databasen
Men det går jo ikke å endre i excel, for der vises det bare som ###### selv om den er satt til dd.mm.åååå tt:mm. Så fort den kommer over i regnskap, så er den amerikansk igjen, og jeg skjønner ikke en dritt.
- Rune Rasmussen
- Administrator
- Hekta på åpen kildekode ...
09/06/2010 16:47 #4320
av Rune Rasmussen
Besvart av Rune Rasmussen i emne Sv:Datoformat i databasen
Vises som ##### når kolonnen er for smal, bare utvid den. Deretter merker du hele kolonnen og endrer på visningen av dato.
Kopirett innhold © 2005 - GuruWeb.no og de respektive bidragsytere.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.
Innholdet på dette nettstedet omfattes av Lov om opphavsrett til åndsverk m.v. (åndsverkloven).
GuruWeb.no er et uavhengig norsk nettsted, uten direkte tilknytning til de omtalte systemer.
Utvikles og vedlikeholdes av syntaxerror.no, på netthotell fra ServeTheWorld AS.