Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Fungerer ikke i IE. Helt ok i Firefox??

Mer
24/06/2010 17:31 #4372 av Jan Dybedahl
Gjelder siden
www.optonorge.no

Den fungerer helt fint i Firefox og Chrome, men i IE ser det ut som at ikke CSS`en "slår inn". Er det noen som har en forklaring på dette fenomenet?

-Jan

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
24/06/2010 19:38 #4373 av Rune Rasmussen
Ukompetent oppsett, ganske enkelt. ;)
Kontakt de som har satt opp/drifter siden (ref. bunntekst), de bør jo kunne såpass at de får satt opp domene og butikk riktig ...

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
24/06/2010 22:57 #4374 av Jan Dybedahl
Firmaet som har satt opp dette har det vært nede for telling en stund. Jeg ble spurt om å hjelpe til siden noen hadde nevnt at jeg har vært borti ZC før..

Den som er ukompetent her er jo undertegnede. Det visste jeg fra før... Hadde jeg vært kompetent hadde jeg ikke behøvd å spørre.. Men ellers takk. :unsure:

Problemet oppsto når firmaet Opto AS skiftet navn til Opto Norge og ville ha nytt domene.

De endret da pekerne, og endret samtidig domeneinfo tilsvarende i Configure.php filene. Resultatet var at de mistet kontakten med databasen.

Her ble jeg ivolvert. Kjørte "Fix_cache" fila uten at den meldte om noen feil. Sjekket configure.php filene og de var tilsynelatende OK. Den eneste måten jeg fikk noe som helst til å fungere var når domeneinformasjonen i configure.php er det samme som der butiken "fysisk" er innstallert. Da fungerer det altså i Firefox og Chrome, men ikke i IE.

Så - hvis det går ann å spørre om noe her på forumet - derfor lurer jeg på hva det er som gjør at det fungerer i FF g Chrome men ikke i kjære IE?

-Jan

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
25/06/2010 10:22 #4375 av Rune Rasmussen
1. Hvorfor i huleste kjører man domenet i en wrapper ...?
Pek domenet direkte til riktig mappe, eller bytt til et skikkelig webhotell.

2. Den som har endret config-filene har helt sikkert klusset til noe, med mindre den som har laget designet har gjort feil der.

Om du ser på kildekoden til siden vil du se at første del av adressen til bl.a. stilarket mangler, og IE er for dum til å kunne legge sammen 1+1 ...

PS! T.o.m. lenken i bunn til firma som drifter siden åpnes i en wrapper, med feil adresse. :laugh:

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
25/06/2010 12:03 #4376 av Jan Dybedahl
syntaxerror skrev:

1. Hvorfor i huleste kjører man domenet i en wrapper ...?
Pek domenet direkte til riktig mappe, eller bytt til et skikkelig webhotell.


Ahh.. der har du årsaken. Takk! Den hadde jeg aldri i verden funnet selv. (Fra nå gjør jeg det..)

Jeg er heller ikke spesiellt glad for oppsettet, men det er heldigvis ikke min business. Har informert dem om hva jeg mener om det dog.

2. Den som har endret config-filene har helt sikkert klusset til noe, med mindre den som har laget designet har gjort feil der.

Om du ser på kildekoden til siden vil du se at første del av adressen til bl.a. stilarket mangler, og IE er for dum til å kunne legge sammen 1+1 ...

PS! T.o.m. lenken i bunn til firma som drifter siden åpnes i en wrapper, med feil adresse. :laugh:


Hehe.. Den var virkelig morsom :silly:

-Jan

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo