Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Unngå hotmail,gmail,yahoo

  • ledshop.no
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
24/06/2006 12:14 #454 av ledshop.no
Unngå hotmail,gmail,yahoo opprettet av ledshop.no
Dere som er kjent med zen-cart, veit dere om det finnes en modul for å unngå at kundene bruker gmail,hotmail,yahoo etc? Det er jo viden kjent at de falske bestillingene stort sett kommer fra slike kontoer?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
24/06/2006 16:53 #455 av Rune Rasmussen
Tja.. nå er vel ikke dette noe stort problem i forhold til hvor mange kunder du vil tape på å sperre for slike kontoer. ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
25/06/2006 01:45 #456 av Rune Christensen
Det høres ut som en meget dum løsning.

Du kan jo kreve at en kunde legger inn både adresse og telefon nr. Da har du jo alt trenger får å komme i kontakt med kunden.

Uavhentede pakker kan du da lett fakturere f.eks 200,-
Dette er helt lov så lenge du skriver om det på websiden. Betaler ikke kunden kan du sende fakturan vidre til et inkassobyrau.

På større ordre kan du også ringe nye kunder for bekreftelse.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • ledshop.no
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
25/06/2006 21:37 #457 av ledshop.no
Besvart av ledshop.no i emne Sv:Unngå hotmail,gmail,yahoo
Sant nok egentlig. Et annet alternativ er bare å be om bekreftelse på ordren pr. e-post... Har de ikke noen \"lugubre\" hensikter, tror jeg ikke de ser det som et problem. Eller hva mener dere om det?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
25/06/2006 22:11 #458 av Rune Rasmussen
Om man ikke vil ha kunder kan man gjøre det så vanskelig som mulig for folk å handle i butikken som man bare vil, om man derimot vil ha kunder bør man søke å gjøre det så enkelt som mulig for disse å gjennomføre en bestilling.

Ingen av dine ideer/forslag gjør ting enkelt som kunde, og de fleste vil nok velge å handle et annet sted med normale betingelser og uten restriksjoner/spesialløsninger.

Når det er sagt så ville ikke jeg gitt fra meg så mange opplysninger til en postboksbutikk uten telefonnummer, og ville stilt meg enda mer undrende til slike krav fra en slik butikk. ;)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • ledshop.no
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
25/06/2006 22:49 #459 av ledshop.no
Besvart av ledshop.no i emne Sv:Unngå hotmail,gmail,yahoo
Jeg forstår :D

Men for å ha sagt deg: Har fått telefon fra flere kunder tidligere som hevder å ikke ha bestilt varene, og selvfølgelig har jeg fått disse i retur, men det er likevel en tanke surt...

Men jeg forstår hva du mener egentlig.

Nå kommer også snart kortbetalingsmodulen, og en servicepakke-modul som forhåpentlig virker på plass.<br><br>Melding redigert av: ledshop.no, den: 25.06.2006 22:53

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo