Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Problem med betaling via PayPal

  • Elisa Kolle
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
03/01/2011 19:55 #4737 av Elisa Kolle
Problem med betaling via PayPal opprettet av Elisa Kolle
Hei!

Eit par gonger no har kunder i butikken henvendt seg til meg fordi dei ikkje får betalt via PayPal Express. Dei får opp denne feilmeldinga:

We are sorry for the inconvenience; however, at the present time we are unable to use PayPal to process orders from the geographic region you selected as your PayPal address. Please continue using normal checkout and select from the available payment methods to complete your order.


Eg har søkt litt rundt på det internasjonale forumet og ser at det er nevnt der, men eg blir ikkje klokare av å lese desse innlegga. Er det nokon her som har vore borti problemet?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
03/01/2011 20:04 - 03/01/2011 20:06 #4738 av Rune Rasmussen
Høres ut som kunden har valgt feil land i adresse ...

Er valg av land tilgjengelig i din butikk, og hva er satt som forvalgt?

Hvilket land kommer kundene som har problemer fra?

Merk! Det kan også være at kunden har feil i sin PayPal-konto, eller at din er satt opp strengt og ikke tillater kjøp fra bestemte områder eller ubekreftede kontoer/adresser.

Vil foreslå at du kontakter kundeservice hos PayPal angående dette, eller får noen til å sjekke ditt oppsett i nettbutikk og PayPal-konto. Kan være en hel rekke ting som er feil, og slike saker blir vanskelig over forum ...

PS! Navn på land må dessverre også være Norway i Zen Cart, om det er oversatt eller skrevet feil blir det krøll Med PayPal - som ikke takler dette.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Elisa Kolle
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
03/01/2011 20:17 #4739 av Elisa Kolle
Besvart av Elisa Kolle i emne Sv: Problem med betaling via PayPal

syntaxerror skrev:
Er valg av land tilgjengelig i din butikk, og hva er satt som forvalgt?

Hvilket land kommer kundene som har problemer fra?


PS! Navn på land må dessverre også være Norway i Zen Cart, om det er oversatt eller skrevet feil blir det krøll Med PayPal - som ikke takler dette.


Kunden er norsk.

Under Customer Details i konfigureringsmenyen er Create Account Default Country ID satt til Norge, blir det riktig eller bør eg skifte til Norway?

Det same gjeld Konfigurasjon > My Store > Country, bør eg endre det?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
03/01/2011 20:39 #4740 av Rune Rasmussen
Høres ut som land er oversatt da ja, sjekk under 'Lokasjon / Avgifter -> Land' og endre til Norway om det står Norge der nå

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Elisa Kolle
  • Emneforfatter
  • Besøkende
  • Besøkende
03/01/2011 21:07 #4741 av Elisa Kolle
Besvart av Elisa Kolle i emne Sv: Problem med betaling via PayPal
Og då er problemet løyst, tusen takk for hjelpa! :)

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
03/01/2011 21:33 #4742 av Rune Rasmussen
Flott. :)

Jeg skal forøvrig legge inn en feilmelding om dette til utviklerne. Det som sendes over til PayPal burde være landskode, og ikke landene på Engelsk - man bør jo kunne oversette da det ser litt dumt ut med Norway for norske kunder.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo