Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Error i steg 2 av kasse/utsjekk

Mer
13/01/2011 19:42 #4762 av Terje Flood
Har plutselig fått en feilmelding (på toppen av siden) i steg 2 av utsjekk: _SESSION: 9

Det er mulig å fullføre bestillingen selv med feilmelding men ønsker å finne problemet. I IE blir teksten dobbelt størrelse når disse feilmeldingen kommer.

Debugger registrerer ikke feilen i loggen. Noen som kan hjelpe?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
13/01/2011 19:44 #4763 av Rune Rasmussen
Kanskje du burde hjelpe til litt selv også da?

Det er ingenting som skjer plutselig, enten har du eller din host endret på noe - eller du har blitt hacket.

Uansett, så lenge du ikke gir utfyllende opplysninger er det ingen som vil kunne hjelpe deg.

Hva er endret?
Hvilken versjon av Zen Cart?
Hva er installert ekstra, om noe?
Hvilken programvare kjører server osv.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
13/01/2011 20:25 #4764 av Terje Flood
Beklager, skal prøve å komme med litt mer informasjon.
Zen Cart v1.3.9h
Ekstramoduler, Faktura og Paypal

Jeg tror denne feilen oppstod etter at jeg prøvde å begrense muligheter for kjøp fra andre land enn Norge. Fjernet først feltet Fylke/State fra kundeinformasjonen, men skjønte at denne måtte være med for å kunne avgrense bestilling av fysiske produkter kun til Norge. Aktiverte Fylke igjen og satte "Shipping Zone" under Moduler>Frakt>table til "Norge". Bruker også "Freeshipper" for nedlastbare produkter, men da uten restriksjoner på land (Shipping Zone = -ingen-). Ved bruk av "Freeshipper" oppstår det ingen feilmeldinger.

Det merkelige er at ved bruk av "table" som fraktalternativ er det kun for norske kunder feilmeldingen kommer. Kunder registrert i USA/UK kan bestille med denne fraktmodulen uten feilmeldinger.

Håper dette hjelper.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
14/01/2011 09:20 #4765 av Terje Flood
Har nå testet alle fraktmodulene og denne feilen oppstår i alle untatt "Freeshipper". Jeg bruker "Freshipper" til nedlastbare produkter (mp3), ikke virtuelt produkt, fraktadresse kreves.

Som sagt er det kun for norske kunder denne feilen oppstår så jeg lurer på om det kan ha noe med bruk av "fylke" å gjøre, eller at Norge/Norway benyttes om hverandre i kundedata/fraktmoduler?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
18/01/2011 09:33 #4767 av Rune Rasmussen
Ettersom du har drevet med litt av hvert her, som det er vanskelig å få innsikt i blir dette vanskelig. Føler at informasjonen som gis er mangelfull, du sier f.eks. at du har fjernet ting - men ikke hvordan.

Om du har endret på filer vil jeg forslå at du sammenligner dine endringer opp mot backup eller original for å få de "tilbakestilt", eventuelt også at du begynner på nytt med originalfiler.

Det vil jo også være et spørsmål om påkrevde opplysninger er lagt inn på kunden, og at sone-oppsettet ditt er riktig osv.

Tror forøvrig dette er en sak som vanskelig lar seg løse via et forum, uten å bruke uforholdsmessig mye tid på det.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo