Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

Betaling med kredittkort.

Mer
13/03/2006 13:31 #49 av Jorgen Kaastad
Jeg er ikke særlig \"famelier\" med dette med kredittkort. Jeg har derfor noen spørsmål jeg gjerne ville hatt svar på.

Jeg har forsøkt å handle i egen butikk med \"falske\" kredittopplysninger, dette går ikke. Når jeg benytter opplysninger på mitt eget kredittkort går det bra. Hvordan fåregår denne kontrollen, ligger det i programmet eller blir det sjekket opp mot et sentralt register ett eller annet \"sted på kloden\"?

En kunde betaler med kredittkort, hva sjer. Blir kundens konto automatisk belastet og beløpet overført til butikken's konto, eller blir konto-opplysninger sendt til butikken, og butikkeieren må selv gå i banken å heve beløpet?

Er det det samme hvilke kredittkort kunden bruker, mastercard visa etc. ?

Hva er Paypal ?

Butikken \"min\" har allerede kortleser for bankkort. Hva må butikk-eieren gjøre for å kunne motta betaling med kredittkort, henvende seg i banken, eller visa norge ?

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
13/03/2006 14:37 #50 av Rune Christensen
Nå man handler med kredittkort i Norge blir det sjekket opp mot et sentralt registrer, Nærmere bestemt BBS (Bankenes Betalings Sentral).
Samme som i en Minibank egentlig.

Verken kortnr eller kode blir lagret i webshoppen men blir sendt direkte til en sikker server som driftes av et Firma som driver med betalings-transaksjoner(en Batalings-overfører).
www.Netaxept.no , www.Cardia.no , www.Paynet.no og www.Cresco.no er firmaer som driver med dette og har sikre servere for overføring av penger.
Skal man ha kredittkort betaling kan man starte med å kontakte en av disse.
Det finnes ferdige løsninger for Zen-cart og Cardia.
Og det er snart en løsning klar for Zen-cart og Netaxept. De andre tilbydrene har ikke løsninger som passer Zen-cart enda men vi håper jo at det kommer ganske snart.

Får og kunne ta www.visa.no og www.mastercard.no må man i tilegg ha en avtale med et firma som er selger for disse.
Det finnes i dag to www.teller.no eller www.euroconex.no .
Det er av disse firmaene du for penger av. Det blir overført til din konto og det tar ca. 7 dager hos Teller eller 8 dager EuroConnect. Avtale med disse gjøres gjennom en Betalings-overfører.

Du får et eget administrasjon levert av Betalings-overfører for å endre, aktivere eller kanselere overføringer.


www.PayPal.com er et alternativt system som i de fleste tilfeller krever at at man har penger på en konto hos Paypal, Finnes vistnok mulighet for å kunne ta kredittkort direkte, men Paypal er en lang historie å en ting er sikkert. Paypal har ikke vist seg og fungere til det Norske markedet men \"funker\" vist bra i statene og kanskje spesielt om man skal selge ting til en gruppe datavante folk.
Det er også mange issues rundt hvordan rettigheter man har både som kortholder og brukersted.<br><br>Melding redigert av: koolaid, den: 14.03.2006 15:34

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • dwno
  • Besøkende
  • Besøkende
14/03/2006 04:01 #60 av dwno

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo