Spørsmål angående Zen Cart som ikke passer inn i andre kategorier.

postensservicepakke modul

Mer
23/04/2007 07:51 #1099 av Sten Johnsen
Du kan ha rett i at det sikkert er mulig å lage dette selv.
EDI-programvaren du kjøper overfører pakkesporingsinformasjon til posten som igjen gjør at du og dine kunder kan følge med hvor pakken befinner seg til enhver tid. Med en abonnementsavtale får du ditt subsett av sproingskoder som edi-skriveren din skriver ut og tilordner pakken din. I tillegg vil programvaren sjekke at det er en gyldig adresse, siden det er du som er ansvarlig for at sendingen har riktig adresse på seg. Retur vil du bli fakturert for og det er like mye som forsendelsen en vei. Å sende en pakke uten å først ha overført EDI-informasjon, koster oss en drøy 50-lapp + mva.

Vi har hatt EDI-løsning gående i halvannet år integrert med Zen-Cart og det har fungert helt utmerket. Vi har valgt å kun ha registrerte pakker for ordre over kr 500 - av forsikringsmessige årsaker. Brevpost får vi ikke erstattet om den kommer bort, men registrerte pakker fører til erstatning (om den skulle komme bort - noe den ikke har gjort enda).

Jeg vil anbefale å sjekke ut hva en avtale vil koste deg med det pakkevolumet du forventer. Det er ikke sikkert at det er noen dårlig deal om du tar med alt ekstra arbeid og risikoen for returer + tryggheten for kunden som ikke bare kan spore pakken sin, men også få en SMS om at den er å hente på postkontoret.

Nettside: www.thinea.no
Løsninger som er enkle å vedlikeholde og som krever minst mulig teknisk kunnskap for å kunne brukes

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
25/04/2007 18:26 #1118 av Torje Rørvik
Jeg har skaffet meg EDI-software nå - det koster litt over hundrelappen pr måned, men inkluderte en printer til kr 3500, med en bindingstid på et år - så det var jo en relativ enkel beslutning å ta :P

EDI-softwaren var som forventet rimelig simpel så jeg tror ikke det skal så mye til for å erstatte den innebygde funksjonaliteten.
Uansett har jeg et år på å bestemme meg..

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

  • Stian Nilsen
  • Besøkende
  • Besøkende
27/04/2007 11:30 #1122 av Stian Nilsen
Besvart av Stian Nilsen i emne Sv:postensservicepakke modul
Hvilken leverandør valgte du til EDI løsningen.

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Mer
27/04/2007 18:37 #1127 av Torje Rørvik
Jeg? Win-EDI..

Vennligst Logg inn for å bli med i samtalen.

Joomla horizontal logo light background en


WordPress logotype standard

WooCommerce Logo

Zen Cart Logo

OpenCart Logo

VirtueMart Logo